خبرگزاری کار ایران

احمد مشیریان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

آخرین وضعیت بیمه و مطالبات کامیون‌داران، ایمنی معادن، مقصران معدن یورت و سامانه جامع روابط کار

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۳۶۱

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکنون تعرفه استفاده از خدمات سامانه جامع روابط کار را ابلاغ نکرده است.

«احمد مشیریان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در مورد آخرین وضعیت پیگیری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مطالبات کامیون‌داران، گفت: مواردی که مربوط به معاونت روابط کار بود را شخصا رسیدگی کردم و با نمایندگان کامیون‌داران و اصناف جلسه گذاشتیم. همچنین به بحث حضور بازنشسته‌ها در تشکل‌ها که مورد اعتراض کارگران بود، رسیدگی شد.

وی در مورد نگرانی‌های کامیون‌داران از قطع خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی به خاطر پرداخت نشدن یارانه بیمه سهم دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها، گفت: در این مورد صحبت‌هایی در جلسه شد. دولت سهم خود از محل هدفمندی یارانه‌ها را پرداخت نکرده است؛ با این حال تمدید دفترچه بیمه‌ها انجام می‌شود و مشکلی وجود ندارد که آنها از بابت آن نگران باشند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص دلایل تاخیر در آغاز به‌کار سامانه جامع روابط کار، گفت: چون قرار است که کارگران و کارفرمایانی که برای استفاده از خدمات سامانه به پیشخوان دولت مراجعه می‌کنند مبلغی بپردازند باید رقم آن تعیین می‌شد. منتها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنها آن را پیامک کرده و خبری از ابلاغ آن نشده است.

وی افزود: در هر صورت با ابلاغ قانونی نرخ تعرفه پایلوت خدمات سامانه قراردادهای کار و دادخواست‌ها در تهران و ۴ استان دیگر آغاز می‌شود. باید اضافه کنم که مذاکرات ما با سازمان تنظیم مقررات چند ماه زمان برد؛ این درحالی است که کار سامانه باید از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این انتقاد که گفته می‌شود، ۸۰ درصد معادن مسئول ایمنی ندارند، گفت: چنین صحبتی درست نیست. حضور مسئول ایمنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر کارگر ضروری است به خصوص در معادن. ضمن اینکه ما کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل دادیم و به صورت دائمی در این زمینه تشکیل جلسه می‌دهیم.

وی افزود: این جلسات به صورت ویدئو کنفرانس با حضور بازرسان کار در سراسر کشور برگزار می‌شود لذا اگر معادن ناایمن وجود داشته باشد آنها را بدون مماشت تعطیل می‌کنیم. مدیران کل وزارت کار خود را در این زمینه مکلف می‌دانند. اگر معادن مسئول ایمنی نداشته باشند، تعطیل می‌شوند.

مشیریان در مورد آخرین وضعیت پیگیری‌های مقصران حادثه معدن زمستان یورت استان گلستان و قصور ۱۰ درصدی اداره کل کار استان گلستان براساس نظر کارشناسان دادگستری استان، گفت: قصور اداره کل کار استان تنها نظر کارشناسان دادگستری است. به هر صورت اداره کل کار دفاعیه خود را نوشته و ارائه کرده است تا دادگستری رای نهایی خود را صادر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز