خبرگزاری کار ایران

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

٩۵ درصد طرح‌های تامین اجتماعی در مناطق محروم اجرا می‌‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۴۹

«مهدی درخشان» گفت: توجه به مناطق کمتر برخوردار و محروم برای جبران برخی کمبودها، در دستورکار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد تا عدالت در توزیع به عنوان هدف اصلی دنبال شود.

به گزارش ایلنا، «مهدی درخشان» معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: توجه به مناطق کمتر برخوردار و محروم برای جبران برخی کمبودها، در دستورکار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد تا عدالت در توزیع به عنوان هدف اصلی دنبال شود؛ از این رو، ٩۵ درصد طرح‌های عمرانی این سازمان در این مناطق اجرا می‌شود.

وی افزود: به همین منظور  سال گذشته، ٢ بیمارستان و ۶ مرکز درمانی سرپایی در این مناطق افتتاح و عملیات اجرایی یک بیمارستان و ١٢ مرکز درمانی سرپایی هم آغاز شد.

درخشان با این توضیح که برای ساخت یک درمانگاه سرپایی یک سال و برای ساخت بیمارستان سه تا پنج سال زمان نیاز است، افزود: همچنین در سال گذشته هشت مرکز ارتقای سطح خدمات از عمومی به تخصصی و سه مرکز ارتقای شیفت پیدا کردند.

وی ادامه داد: اکنون ۴٣ مرکز شامل بیمارستان و درمانگاه در دست ساخت و ۵٨ مرکز دیگر در دست طراحی است و در مجموع بیشتر این ١٠١ طرح در مناطق محروم یا کمتر برخوردار اجرا می‌شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم سازمان تامین اجتماعی این است که بتواند خدمات را هرچه بیشتر در مناطقی که کمتر مورد توجه هستند، ارتقا دهد و اکنون این دیدگاه به خوبی در حال تقویت است.

درخشان خاطرنشان کرد: این بیمارستان‌ها براساس استانداردهای اعتباربخشی ساخته می‌شوند و تلاش می‌شود مردم این مناطق از خدمات خوبی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هزینه ساخت یک درمانگاه عمومی تا ٢٠ میلیارد تومان و هر تخت بیمارستانی نیز ٢ میلیارد تومان است و به طور میانگین برای ساخت یک بیمارستان ١٠٠ تختِ خوابی ١٠٠ تا ١۵٠ میلیارد تومان هزینه می‌شود که می‌توان گفت به طور قطع این هزینه‌ها افزایش یافته است.

به گفته وی، در سال ١٣٩۶  چهار دستگاه ام آر آی جدید، ٩ دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه آنژیوگرافی، سه دستگاه سنگ شکن و ۵۵ دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی خریداری شد.

 درخشان اظهار داشت: به طور میانگین می‌توان گفت که حدود ٩۵ درصد تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی که در هفت تا هشت سال گذشته داشتند، در سال های ٩۴ و ٩۵ برآورد و تامین شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ٨١ بیمارستان و ٢٨٩ مرکز درمانی مانند درمانگاه‌ها و پلی کلینیک‌ها مربوط به تامین اجتماعی در سطح کشور فعالیت دارند. همچنین هفت هزار و ۵٩۶ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در حوزه درمان مشغول به کار هستند. البته ۴٣ هزار و ٧٧٠ نفر به طور مجموع در حوزه درمان فعالیت می‌کنند.

به گفته معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، سال گذشته به بخش درمان مستقیم (در مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به تامین اجتماعی) ١٣٩ میلیون و به بخش درمان غیرمستقیم (مراکز درمانی طرف قرارداد) ٢۶١ میلیون مراجعه شده که این آمارها در بخش درمان مستقیم به ٩٣۶ هزار و ٧٠٠ مورد و در بخش درمانی غیرمستقیم به سه میلیون و ۴٨٨ هزار مورد بستری رسیده است.

سازمان تامین اجتماعی با ۴٢ میلیون نفر افراد تحت پوشش، ١٨ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز