خبرگزاری کار ایران

دیدار اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر قزوین با نماینده مردم قزوین در مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۹۱۳

به مناسبت روز تامین اجتماعی اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با سیده حمیده زرآبادی (نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی) دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، در ابتدای دیدار اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر قزوین با نماینده مردم قزوین در مجلس، عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین ) با تبریک روز تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، کارفرمایان و کارکنان سازمان تامین اجتماعی در حوزه‌های بیمه و درمان اظهار داشت: چندین سال است عده‌ای قصد دست درازی به اموال بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را دارند که با مخالفت کارگران و بازنشستگان روبرو شده است.

او با بیان اینکه طی چند سال اخیر برخی نهادهای دولتی همانند وزارت یهداشت با گذاشتن چوب لای چرخ درمان مستقیم بیمه‌شدگان تامین اجتماعی قصد دست درازی به اموال بیمه‌شدگان را دارند و به حق‌الناس بودن این صندوق هم توجهی ندارد، افزود: چرا نمایندگان مجلس وزیر بهداشت را برای طرح شکست خورده نظام سلامت «که الان در کجای در مان مردم است» سوال و استیضاح نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: طرح استیضاح وزیر کار که از وزرای اجتماعی دولت است برای چندمین بار مطرح می‌شود و قرار است ایشان پاسخگوی تورم و بی‌ثباتی امروز اقتصاد کشور باشد.

او با بیان اینکه مجلس در این وضعیت نامناسب اقتصادی باید از وزرای اقتصادی کشور جواب بخواهد، در ادامه  تاکید کرد: به نظر می‌رسد مطرح‌کنندگان استیضاح ربیعی به دنبال منافع سیاسی و جناحی هستند.

در ادامه این نشست، عزیزالله اسدی (رئیس کانون بازنشستگان قزوین) خطاب به زرآبادی گفت: در حال حاضر صندوق تامین اجتماعی با مشکل پرداخت حقوق مستمری‌بگیران مواجه است.

او گفت: چندسالی هست که قول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را مسئولین داده‌اند ولی هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

در پایان این نشست، اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر قزوین خطاب به ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفتند: انتظارداریم همانگون که در زمان انتخابات به تشکل‌های کارگری و کارگران برای گرفتن رای توجه دارند بعداز انتخابات هم همان توجه را داشته باشند وکارگران زحمتکش و تشکل‌های کارگری را فراموش نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز