خبرگزاری کار ایران

مقابل ساختمان استانداری سمنان انجام شد؛

کارگران رنگین نخ سمنان دوباره تجمع کردند/هنوز کسی پاسخگو نیست

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۴۳۵

صبح امروز تعدادی از کارگران بیکار شده کارخانه رنگین نخ سمنان برای چندمین بار در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز یکشنبه (۲۴ تیر ماه ) تعدادی از کارگران بیکار شده کارخانه رنگین نخ سمنان برای چندمین بار مقابل استانداری تجمع کردند.

این کارگران می‌گویند: نزدیک به۵۰ کارگر رسمی شرکت رنگین نخ هستیم که از سال ۹۲ همزمان با تعطیلی کارخانه برای دریافت معوقات مزدی دوران اشتغال و نیز سنوات پایان خدمت  معطل مانده‌ایم.

به گفته این کارگران، بعد از گذشت حدود ۵ سال از زمان بیکاری مراجعه آنان برای وصول مطالباتشان از سوی   نهادهای مختلف دولتی، پیگیری‌ها بی‌نتیجه بوده وآنها همچنان سرگردان هستند.

به گفته آنها، جدا از آنکه کارفرما توجهی به پرداخت مطالبات کارگران رسمی کارگران خود ندارد و آنها را با دها میلیون مطالبات معوقه رها کرده، مسئولان نیز هیچ  واکنشی از خود نشان نداده و آنها را بین نهاد‌های مختلف پاس‌کاری می‌کنند.

کارگران رنگین نخ سمنان مدعی هستند که جدا از مطالبات مزدی آنها، سالهاست همه آنها مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند اما امکان بازنشستگی برایشان فراهم نشده است.

این کارگران در ادامه می‌گویند: حتی هزینه بازنشستگی پیش از موعد خود را بعد از آنکه کارفرما هیچ اقدامی برای پرداخت هزینه بازنشستگی آنها نکرد، از جیبشان پرداخت کرده‌اند.

یکی از کارگران درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود و سایر همکارانش می‌گوید: بعد از بدقولی کارفرما‌ همه کارگران به صورت مجزا به اداره کار سمنان شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات داد اما بازهم کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد.

به گفته او، بعد از کش و قوس‌های فراوان تعداد کمی از کارگران توانستند بخشی حداقلی از مطالبات خود را دریافت کنند اما تعداد دیگری از کارگران باقی مانده‌اند که هر کدام مبالغ زیادی از کارفرما طلب دارند و طی سالهای گذشته نیز بلاتکلیف بوده‌اند.

این کارگر بازنشسته «رنگین نخ سمنان» در خاتمه می‌گوید: پس از پیگیری‌های حقوقی سرانجام توانستیم حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلب‌مان بگیریم اما پیش از کارگران بانک ملی و سازمان تامین اجتماعی برای وصول مطالبات معوقه خود اموال کارخانه را توقیف کرده‌ بود و در نتیجه پیگیری انجام شده بازهم بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز