خبرگزاری کار ایران

در آیین افتتاحیه هجدهمین مسابقات ملی مهارت:

برگزاری شایسته مسابقات ملی مهارت نیازمند ائتلاف ملی است/ مهارت آموختگان پایبندترین افراد به منافع ملی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۳۹۲

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین افتتاحیه هجدهمین مسابقات ملی مهارت گفت: برگزاری شایسته مسابقات ملی مهارت به عنوان یک رویداد مهم نیازمند پشتیبانی ملی است.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت در آیین افتتاحیه مسابقات ملی خطاب به رقابت کنندگان گفت: شما به عنوان سفیران فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور ماموریت بزرگی برعهده دارید و جامعه باید به جایگاه مهارت، مهارت‌آموزی و مهارت آموختگان آگاه شود.

وی با بیان این که مهارت‌آموختگان پایبندترین افراد در حفظ منافع ملی هستند، گفت: راهکار قطعی پیشرفت کشور تکیه بر توان‌ داخلی و توان نخبگان مهارتی است که در کشور رشد کرده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه دانش، توانایی استفاده از مهارت‌ها است، افزود: دانایی که به توانایی تولید محصول منجر نشود، ثمربخش نیست. 

وی با اشاره به اینکه  مهارت‌آموزی در کشور ما شناسایی مطلوب و خوبی نشده‌ است، گفت: انگیزه و انرژی با مهارت‌آموزی و توانایی برای کاربردی سازی آن در جامعه بسیار مهم است و دانش تئوریک باید به علم کاربردی در کشور تبدیل شود.

پاک سرشت با بیان اینکه تنها استفاده از ظرفیت‌های منابع طبیعی برای کشور کارساز نیست و اگر جامعه منابع زیادی داشته باشد و نتواند به ارز و ثروت تبدیل کند خود یک جریان خطرناک است، ادامه داد: مهارت آموزی راه حلی برای تبدیل منابع طبیعی به ثروت و چرخش مناسب در اقتصاد کشور است و جوانان ماهر و نخبگان مهارتی این مهم را می‌توانند، انجام دهند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه گفت: الگوی امروز مهارت‌آموزی در کشور پاسخگوی نیاز جامعه مهارت‌آموزی نیست و برای تحقق این امر نیازمند ائتلاف ملی در عرصه مهارت آموزی هستیم.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه  گفت: جامعه و مردم باید با مهارت‌آموزی جوانان آشنا شوند و این مسابقات برای آشنایی  دانش آموزان و دانشجویان با رشته‌های مهارتی  فرصت مناسبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز