خبرگزاری کار ایران

آغاز هجدهمین مسابقات ملی مهارت از هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۴۸۱

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران عنوان کرد: مسابقات ملی مهارت، علاوه بر جذب و نگاه داشت سرمایه‌های مهارتی و حضور آنها در میدان رقابتی جهانی المپیاد ، دریچه‌ای را به سوی روزنه‌های مهارتی جدید و جهانشمول، می‌گشاید.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا گرزین، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت: ایران عزیز امروز به خود میبالد که بهره‌مند از وجود جوانانی است که دست مهارت از آستین همت ، برون آورده و با انگیزه مهارتی، طرحهای نو در تعالی و پیشرفت میهن عزیزمان، درانداخته اند. هجدهمین مسابقات ملی مهارت در حالی از هفته آینده ، شروع می شود که سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور به مانند سنوات پیشین، زیر ساختهای مناسب را جهت رقابتی بهینه و  معطوف به شبکه سازی نخبگان مهارتی در کشور در راستای تشکیل تیمی پرقدرت در مسابقات سال آینده المپیاد جهانی در روسیه ، انجام داده است . در بذل توجه به امر مسابقات ملی مهارت ، باید به توزیع چتر مهارتی و رقابتی توام با تعامل این مسابقات و پهنه متوازن و ایران شمول آن در سراسر کشور ، اشاره نمود.

وی افزود:‌ توزیع فضایی یا جغرافیایی آموزشهای فنی و حرفه ای در کشور و الگوی جدیدی که از خود ارائه می دهند، از جمله تحولات تاثیر گذار در امر آموزشهای مهارتی و غیر رسمی در کشور  است. در سنوات قبل این جغرافیای بسته از آموزشهای فنی و حرفه‌ای به نوعی به جغرافیای باز و منعطف تبدیل و طی آن تمامی مراکز استان‌‌های کشور در هر موقعیت و شرایطی دارای مراکز متعدد و با کیفیت مهارتی جهت شرکت در مسابقات ملی شدند. بنابراین رهیافت توزیع فضائی و استعانت از پایش و آمایش مسابقات ملی مهارت  در بررسی تغییر الگوهای کلاسیک  مسابقات مهارت به رویکردهای  مدرن و تمرکزگریز ، رکنی مهم در مسابقات ملی بوده است .تعاملات مهارتی استانها ، ورود بنگاههای اقتصادی و صنعتی به عنوان شرکای آموزشی و انگیزه های مهارتی کارآموزان و مربیان ، همگی عوامل خیز آموزشی در کشور  محسوب می گردند  .

او ادامه داد: جای بسی مسرت است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به مثابه یگانه کارگزار و هویت مهارتی کشور ، کیفیت آموزش‌های مهارتی را در عرصه های بین المللی ، اکران می‌نماید. بطور یقین این اکران علاوه بر نمود برون مرزی برای کشور ، باعث رونمایی از جوانانی می‌باشد که با کنش در میادین آموزشی و صنعتی دنیا ، چرخه توسعه و تعاملات جهانی را به حرکت در می‌آورد . بنابراین ، کارآموزان مهارتی در مسابقات جهانی مهارت ، دیپلمات‌های حرفه‌ای کشور هستند که با درخشش خود موجب تعاملات حداکثری با شرکای  بین المللی در حوزه‌های مختلف شده و باعث تسری این حوزه‌ها به حوزه‌های دگر اقتصادی، دیپلماتیک و صنعتی خواهد بود.

گرزین افزود: به طور کلی باید اذعان نمود که مسابقات ملی مهارت ، علاوه بر جذب و نگاه داشت سرمایه‌های مهارتی و حضور آنها در میدان رقابتی جهانی المپیاد ، دریچه‌ای را به سوی روزنه‌های مهارتی جدید و جهانشمول، می‌گشاید.

وی در پایان باید گفت: حضور حداکثری کارآموزان مهارتی در مسابقات ملی مهارت و تشکیل تیم ملی مهارت در مسابقات جهانی مهارت ، فضایی را برای جوانانخبره به مثابه سفرای مهارتی در عرصه های صنعتی و اقتصادی ایجاد می نماید که یکی از حلقه های مفقوده ما در عرصه مدیریت جهانی بنگاههای اقتصادی بوده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز