خبرگزاری کار ایران

کارگران ماشین‌آلات ماشین‌سازی تبریز:

تنها ۵۵ درصد از مطالبات ما پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۴۹۱

کارگران ماشین‌آلات صنعتی تبریز مدعی هستند که کارفرمای جدید متعهد شده است که مطابق ماده ۱۲قانون کار، تنها نیمی از مطالبات گذشته‌ی آنها را پرداخت کند.

کارگران شرکت ماشین آلات ماشین‌سازی تبریز که در ماه‌های گذشته به علت اجرایی نشدن ماده ۱۲قانون کار، به روند واگذاری این شرکت به تراکتورسازی تبریز معترض بودند؛ بار دیگر در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفتند: پس از پیگیری‌های کارگران، کارفرما با ارایه برگه تصدیق طلب به کارگران، مطالبات گذشته‌ی آن‌ها را بررسی کرده است و بخشی از این مطالبات کارگران به صورت پیش اقساط پرداخت خواهد شد. 

یکی از کارگران در ادامه افزود: کارفرما اعلام کرده است که تمامی این مبلغ پرداخت نخواهد شد. آن قسمت پرداختی هم بخشی به صورت پیش پرداخت و بخش دیگر به صورت غرمایی پرداخت می‌شود. هرچند طبق تبصره یک ماده ۱۲قانون کار مطالبات کارگر، دیون ممتازه است و باید آنی پرداخت شود.

این فعال کارگری گفت: این شرکت در سال۹۵ با ۲۰میلیارد زیر قیمت، به مبلغ ۴۵میلیارد یعنی به شرکت تراکتورسازی فروخته شده‌است. امروز تنها حدود ۵۵درصد از مطالبات کارگران پرداخت می‌شود. این در حالی است که شرکت ماشین آلات امروز ۱۲۵میلیارد ارزش‌گذاری شده است. 

کارگری دیگر ادامه می‌دهد: با این نرخ تورم و بالا رفتن دلار در ایران ما حتی اصل پول خود را هم دریافت نمی‌کنیم. اینجا کارگر است که باید در ضرر کارخانه و ورشکستگی آن شریک شود. کاش حداقل کارفرمای جدید در این سود ۸۰میلیاردی خود ما کارگران را هم مثل ضرر کارخانه سهیم می‌کرد! همیشه به ما می‌گفتند این خبرها که از کارگران شهرهای دیگر می‌رسد؛ دروغ است و کار دشمنان خارج‌نشین است. اما من امروز همه چیز را با پوست و گوشت حس می‌کنم.

پیش‌تر میراحد حسینی (مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی) در مورد مطالبات کارگران شرکت ماشین‌آلات صنعتی تبریز به ایلنا گفته بود: اداره کار تبریز ملزم به اجرا کردن ماده ۱۲قانون کار است. کارگرانی که با اجرایی نشدن این قانون دراستان مواجه‌اند، می‌توانند به اداره‌ی کار و تعاون آذربایجان شرقی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز