خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سفره کارگران کمرنگ بود، کمرنگ‌تر شد/بحران‌های اقتصادی موجب فقیرتر شدن طبقه کارگر شده‌است

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۳۸

نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی معتقد است: در مقایسه با یک سال گذشته حداقل دستمزد یک کارگر بالغ بر ۷۹ درصد از یک سکه بهار آزادی و امسال ۳۷ درصد از یک سکه بهار آزادی تقلیل یافته است.

حبیب صادق‌زاده تبریزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، تأکید کرد: دولتمردان باید درنظر داشته باشند کاهش قدرت خرید کارگران تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیاری را در پی‌خواهد داشت که عزم و اراده مسئولان و ارایه راهکار جهت از خروج این بحران اقتصادی را می‌طلبد. کارگران دیگر تاب و توان تحمل این سختی‌ها را ندارند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی این روزها برای کارگرانی که حقوقی پایین‌تر از خط فقر دریافت می‌کنند، اظهار داشت: این موضوع فشاری مضاعف بر کارگران وارد کرده به گونه‌ای که در این شرایط روز به روز شاهد فقیر‌تر شدن این طبقه هستیم.

نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سفره کارگران کمرنگ بود، کمرنگ‌تر شد. به طوری که کل حقوق یک ماه کارگران تنها صرف هزینه‌های جاری چند روز می‌شود که در نهایت موجب می‌شود کارگران علی‌رغم تلاش و فعالیت‌های بسیار در طول یک ماه حتی نمی‌توانند از پس هزینه‌های ابتدایی خانواده خود بر آیند.

وی افزود: طبیعتا درک چنین شرایطی نیاز به این دارد که از نزدیک زندگی کارگران را لمس کنیم و تجربه زندگی با حداقل حقوق پایه را آنهم اگر سر موقع دریافت شود؛ را داشته باشیم، آن وقت می‌بینیم که به واقع نمی‌شود با هزینه‌های گزافی که مدام به صورت صعودی به آنها افزوده هم می‌شود، زندگی را اداره کرد. درنهایت این روش از زندگی و عدم کفاف حقوق موجبات شرمندگی کارگران در میان خانواده‌های خود را به همراه دارد. این درحالی است که کارگران در مقابل تورم و گرانی؛ تنها سالی یک‌بار به دستمزشان افزوده می‌شود.

صادق‌زاده تصریح کرد: متاسفانه نوسانات نرخ ارز و شرایط نابسامان اقتصادی تمامی معادلاتی که برای افزایش نرخ حقوق کارگران انجام شد را به هم زد.

نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی از مسئولان خواست در جهت برگرداندن ثبات به بازار و نیز پویا نمودن واحدها با اختصاص ارز دولتی برای تامین مواد اولیه عزمی جهادی از خود نشان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز