خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل خبر داد:

آغاز به کار مجدد ذوب آهن اردبیل/با کارگران قدیمی تسویه حساب شده است

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۹۳۶

بنابر اظهارات دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل، ذوب آهن اردبیل با 100 کارگر و مدیریت جدید دوباره آغاز به کار کرده است. با کارگران قدیمی آن نیز تسویه حساب شده است.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا، ذوب آهن اردبیل طی چند سال اخیر با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده است. بعد از تحریم‌ها و نوسانات ارزی کمرشکن در اوایل دهه 90 این واحد صنعتی با کاهش تولید و در نتیجه، فقدان منابع مالی برای پرداخت هزینه‌های جاری و دستمزد کارگران مواجه شد. اعتراضات و تجمعات بسیار زیادی از سوی کارگران برای پیگیری معوقات مزدی‌شان انجام و زمانی هم برای کارفرمای سابق در پی شکایت کارگران حکم جلب صادر شد.

در همین رابطه، مرتضی مقدم (دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل) درباره وضعیت کنونی ذوب آهن اردبیل به ایلنا، گفت: این واحد صنعتی مدتی است که به یک شخص اجاره داده شده و با حدود 100 کارگر کارش را به‌صورت کج‌دار و مریز آغاز کرده است.

وی افزود: این واحد قبلا تا 500 کارگر هم داشته، اما اکنون با یک‌پنجم تعداد سابق فعالیت می‌کند و با کارگران قدیمی‌ای که مطالبات مزدی داشتند نیز تسویه حساب شده است.

مقدم در پایان، تاکید کرد: البته کارگران این واحد ترجیح‌شان بر بازگشت به کار بود اما این مهم برای جز تعدادی اندک از کارگران قدیمی، تحقق نیافت و کارگران کنونی، ترکیبی از کارگران قدیمی و جدید هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز