خبرگزاری کار ایران

بی‌توجهی دولت‌های عربی به موازین حقوق کار/صدها کارگر در بازداشت هستند

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۸۴۶

دیده‌بان حقوق بشر گزارش داده است که عربستان صدها کارگر خارجی را بدون برگزاری دادگاه زندانی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی.ان.ان، دیده‌بان حقوق بشر گزارش داده است؛ عربستان صدها کارگر خارجی را بدون برگزاری دادگاه زندانی کرده است.

براساس قوانین عربستان دستگاه قضایی این کشور هر نفر را می‌تواند ۵ روز در بازداشت موقت نگه دارد. البته با حکم دادگاه تا ۶ ماه هم می‌توان «متخلفان» را در بازداشت نگه داشت، اما پس این مدت دیگر امکان ادامه بازداشت وی وجود ندارد و باید زندانی را آزاد کرد.

بر پایه گزارش دیده‌بان حقوق بشر، هم اکنون ۲ هزار و ۳۰۵ نفر در عربستان بازداشت موقت هستند که تقریبا یک سوم از آنها کارگر هستند. این کارگران که عموما آسیایی هستند به تعویق در پرداخت دستمزدهای خود معترض هستند.

بازداشت کارگران و افرادی که از داشتن صنف و نماینده برای اعتراض به حقوق صنفی خود محروم هستند، بارها مورد نکوهش سازمان‌های حقوق بشری قرار گرفته است، اما دولت‌های خود کامه به موازین حقوق کار بی‌توجه هستند.

در قطر، بحرین و کویت هم کارگران زندانی وجود دارند. آنها به شرایط سخت کار، نبود خوابگاه‌های استاندارد و ضبط پاسپورت‌های خود توسط کارفرمایان تا زمان خروج از کشوری که در آن کار می‌کنند، معترض بوده‌اند.

کارگران آسیایی با بدرفتاری کارفرمایان دولتی و خصوصی هم مواجه هستند. ضرب‌و‌جرح کارگران در کشور کویت بارها گزارش شده است به گونه‌ای که فیلیپین که بیشترین کارگران را در این کشور دارد، دستور داده است که تمامی ۲۸۰ هزار کارگری که در این کشور دارد، از  کویت خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز