خبرگزاری کار ایران

تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی فارس، بوشهر و ایلام دو برابر شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۵۷۴

احداث مراکز درمانی تامین اجتماعی با هدف افزایش دسترسی و توزیع عادلانه خدمات به ذینفعان این سازمان انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، احداث مراکز درمانی تامین اجتماعی با هدف افزایش دسترسی و توزیع عادلانه خدمات به ذینفعان این سازمان انجام می‌شود.

یکی از طرح‌هایی که در هفته دوم فروردین سالجاری در سفر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مورد افتتاح قرار گرفت، درمانگاه تامین اجتماعی لارستان بود. این مرکز درمانی به مدت دو سال ساخته شد و با بهره‌برداری از آن ٧٠ هزار بیمه شده جنوب فارس و شمال هرمزگان از خدمات درمانی آن بهره‌مند شدند.

در این درمانگاه دو پزشک عمومی و یک دندانپزشک فعالیت دارند و بیمه‌شدگان می‌توانند از خدمات ویزیت، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشک و داروخانه این مرکز درمانی استفاده کنند.

درمانگاه تامین اجتماعی لارستان با همت بانی خیر آقای عبدالرسول وطن پرست با اعتبار ۴ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده و در زمینی به مساحت ١۶ هزار متر مربع و با زیربنای ٢ هزار و ۵٠٩ متر مربع احداث شده است.

در آینده نیز بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان نیز به همت این خیر محترم احداث می‌شود. در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به استان فارس، شاهد ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی لامرد، کلنگ زنی شعبه مهر و بیمارستان تامین اجتماعی لار نیز بودیم.

٢٣ مرکز درمانی تامین اجتماعی در استان فارس در حال بهره‌برداری یا ساخت است که ۱۱ مرکز مربوط به دولت دکتر روحانی است. درحالیکه در طول ۴۰ سال حیات سازمان تامین اجتماعی ۱۲ مرکز درمانی در این استان ایجاد شده اما در طی ۴ سال گذشته ۱۱ مرکز به آن اضافه شده است.

همچنین در استان بوشهر، با حضور ربیعی و نوربخش در هفته دوم فروردین ماه، درمانگاه‌های تامین اجتماعی دیلم و دشتی کلنگ‌زنی شدند.

در ۵٠ سال گذشته، در بوشهر ٣ مرکز درمانی تامین اجتماعی ایجاد شده اما در ۴ سال گذشته ۶ مرکز درمانی در این استان احداث شده است و به عبارتی ٢ برابر ۵٠ سال در استان بوشهر مرکز درمانی تامین اجتماعی ایجاد شده است.

در استان بوشهر، مراکز درمانی تامین اجتماعی در شهرستان‌های دیلم، برازجان، دیر، دشتی، جم و عسلویه افتتاح شده یا در حال احداث است. در طول تاریخ فعالیت سازمان تأمین اجتماعی تنها در سه شهر گناوه، کنگان و بوشهر مرکز درمانی وجود داشته است.

در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان ایلام، دو درمانگاه تامین اجتماعی دره شهر و مهران کلنگ‌زنی شدند. درمانگاه تامین اجتماعی مهران در زمینی به مساحت ٢٣٠٠ مترمربع و مرکز درمانی تامین اجتماعی دره شهر ٣ هزار مترمربع احداث می‌شود.

همچنین شعبه بانک رفاه کارگران شهرستان دره شهر نیز در این سفر مورد افتتاح قرار گرفت. تا پایان سال ٩۵ سه درمانگاه فعال تامین اجتماعی در سطح استان ایلام وجود داشت که سال ٩۶ با افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی شهدای زاگرس و کلنگ زنی ٢ مرکز درمانی امسال به ۶ مرکز درمانی افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز