خبرگزاری کار ایران

شبکه یاری کودکان کار مطرح کرد؛

سال ۹۷؛ سالِ ممنوعیت بدترین اشکال کار کودک

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۲۲۷

شبکه یاری کودکان کار، با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سال جدید، خواستار پایان دادن به کار کودکان در همه اشکال آن شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شبکه یاری کودکان کار، به مناسبت سال جدید بیانیه‌ای صادر کرد و در آن کار کودکان را در بدترین اشکال، مذموم دانست.

در این بیانیه آمده‌است: کار کودکان در این سالهای حساس، یکی از موانع رشد و بالندگی آنان به شمار می‌آید و از این رو هدف اصلی شبکه یاری کودکان کار، حذف کار کودکان است اما پرداختن کودکان به بدترین اشکال کار باتوجه به تاثیرات زیان‌بار آن در واقع آسیب مضاعف است که باید به حذف آن اقدام کرد. منع بدترین اشکال کار کودکان هم در سطح ملی در قانون کار آورده شده وهم در حوزه بین‌المللی در مقررات سازمان بین‌المللی کار مورد تاکید قرار گرفته و جمهوری اسلامی ایران نیز آن را پذیرفته‌است اما متاسفانه نه تنها از میزان این آسیب کاسته نشده بلکه افزایش نیز یافته‌است.

در پایان این بیانیه می‌خوانیم: باتوجه به این موارد و آسیب‌های ناشی از پرداختن کودکان به بدترین اشکال کار، شبکه یاری کودکان کار سال ۱۳۹۷ را سالِ "ممنوعیت بدترین اشکال کار کودکان" با تاکید بر "مسولیت‌پذیری دولت" و "مشارکت مردمی" اعلام می‌دارد و متعاقبا برنامه خود را ارائه می‌دهد.

شبکه یاری کودکان کار، یکی از انجمن‌های مردم نهادِ حامی کودکان کار و خیابان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز