خبرگزاری کار ایران

تشکل‌های کارگری استان قزوین:

وزیر کار را از بدنه جامعه کارگری جدا نکنید/مجلس در مقابل کارگران ایستاده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۲۶۵

تشکل‌های کارگری استان قزوین با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس اظهار امیدواری کردند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استیضاح «بی‌انصافانه» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی را از بدنه کارگری جدا نکنند.

به گزارش ایلنا، تشکل‌های کارگری استان قزوین (خانه کارگر، اتحادیه زنان کارگر، کانون بازنشستگان، کانون شوراهای اسلامی کار و انجمن صنفی کارگران ساختمانی و استادکاران) با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: از تمامی نمایندگان درخواست داریم به خاطر بعضی از نمایندگان که از حیاط خلوت سازمان محروم شده‌اند وزیر مردمی، ساده‌زیست، کم‌توقع و دست پاک کارگران را با استیضاح بی‌انصافانه از بدنه کارگری جدا نکنند.

متن کامل این به شرح زیر است:  

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مدافعین گرانقدر ملت ایران، که با ماموریت دفاع از حقوق مردم ایران بر اریکه به جایگاه نمایندگی تکیه زده‌اید اما متاسفانه با عدم تفکر و آماده‌سازی قانونی برای جلوگیری از بیکاری کارگران و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات تولیدی این‌گونه احساس می‌شود که مجلس در مقابل کارگران ایستاده و کمر به نابودی کارگر و خانواده آنها بسته است، می‌گویید چرا نمایندگان محترم با علم به اینکه اموال سازمان تامین اجتماعی به یک صندوق بین‌النسلی است و تمام دارائی آن متعلق به کارگران و حق‌الناس است، می‌گویید نیست؟ آدرس بدهید در کدام برنامه بودجه‌ای، ریالی توسط دولت به عنوان سرانه درمان درنظر گرفته؟ با بدهی ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت و با تعطیلی شرکت‌ها و از طرفی حقوق‌های معوقه سازمان را به سراشیبی و سقوط کشانده‌اند اما به همین هم قناعت نکرده‌اند حضور یک نفر از قشر کارگری در جایگاه وزارت کار برای بعضی از نمایندگان قابل هضم نیست.

این را می‌شود از مصاحبه بعضی از نمایندگان به روشنی فهمید و شاید هم ساده‌زیستی و با مردم بودن برای بعضی از آقایان در مقابل وزارت و سطوح پایین جامعه با مردم همراه شدن به مقام بعضی از نمایندگان بزرگوار غیرقابل قبول باشد که اینگونه برخوردها باعث دلخوری کارگران شده و احساس می‌کنند نمایندگان (اکثریت آنها) به خیال خود با رای خواص وارد مجلس شده‌اند و فراموش کردند که تک تک نمایندگان با رای جامع چند ۱۰ میلیون کارگری و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی بر صندلی نمایندگی تکیه زده‌اند. در قدم اول حق و حقوق ما را پایمال کردید و حال وزیر کار را هدف قرار داده‌اید؟ از تمامی نمایندگان درخواست داریم به خاطر بعضی از نمایندگان که از حیاط خلوت سازمان محروم شده‌اند وزیر مردمی، ساده زیست، کم توقع و دست پاک کارگران را با استیضاح بی‌انصافانه از بدنه کارگری جدا نکنند.

در پایان توجه برادران و خواهران نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را به فرمایشات حضرت علی(ع) در خطبه شماره ۱۰ نهج البلاغه جلب می‌نماییم:

آگاه باشید که شیطان حزب خود را فراهم ساخته و سواره و پیاده‌اش را فراخوانده و به‌سوی شما تاخته است حقیقت‌بینی من با من است نه حق را از خود پوشیده داشته‌ام و نه بر من پوشیده بوده است به خدا سوگند برای آنان آبگیری پرکنم که چون به آ‌ن درآمدند برون شدن نتوانند و چون برون شدند خیال بازگشتی در سر نپرورانند.

تشکل‌های کارگری استان قزوین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز