خبرگزاری کار ایران

کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار غرب و شمال‌غرب استان تهران در بیانیه‌ای مطرح کرد؛

پیش کشیدن استیضاح وزیر کار سناریوسازی است/حداقل مزد بدون حضور نمایندگان کارگران تعیین نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۴۴۱

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با صدور بیانه‌ای هشدار داد که پیش کشیدن استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ سناریوسازی و فضاسازی در جهت به حاشیه‌کشاندن بحث تعیین حداقل مزد سال ۹۷ است.

به گزارش ایلنا، کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار غرب و شمال‌غرب استان تهران با صدور بیانه‌ای که به امضای «محمدرضا فرزعلیان» مسئول محور غرب و شمال‌غرب این نهاد، رسیده تاکید کرده است که پیش کشیدن استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سناریوسازی و فضاسازی در جهت به حاشیه‌کشاندن بحث تعیین حداقل مزد سال ۹۷ است.

متن کامل این بیانیه که به امضای «محمدرضا فرزعلیان» رئیس این نهاد صنفی کارگری رسیده، به شرح زیر است:

دوستان کارگر ٬ پیشکسوتان  اعضای شوراهای اسلامی کار  نمایندگان کارگران٬ بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خانواده محترم ۴۳ میلیونی کارگران

خطر... خطر ... خطر ...

مواظب طراحان سناریوی عظیم هجمه‌ها و فضاسازی‌ها علیه منابع کارگران و استیضاح علی ربیعی (وزیر کار) و اختلاف بین تشکل‌های کارگری و به حاشیه کشاندن دستمزد که بازی آخر سال هست و می‌خواهند کارگران را به ناراضیان خشمگین بدل کنند، باشید.

انتظار جامعه کارگری از آقای ربیعی بیشتر از این می‌باشد ولی دوستان؛ سناریوی استیضاح وزیر کار در پایان سال را درست کردند تا فراموش کنیم آقای نوبخت و آقای هاشمی وزیر بهداشت چه بلایی بر سر منابع مالی کارگران با تصویب برخی نمایندگان مجلس بر سرجامعه بزرگ کارگری آوردند.

آنها با این بازی آخر سال می‌خواهند از این آشفته بازار  فرصت‌طلبی کنند و بین کارگران و تشکل‌ها چنددستگی بیاندازند. هوشیار باشید و اتحاد و یکپارچگی خودتان را تقویت کنید و فقط اتحاد و اعتماد بر دوستان و زحمتکشان که به عنوان رهبران تشکل‌های کارگری که  زندگی خود را فدای اهداف کارگری کردند، داشته باشید. دوستان مطمئن باشید اگر نمایندگان شما جلسه شورای عالی کار را ترک کردند مصلحت بر این بوده و حساب شده و با برنامه‌ریزی انجام شده و این استدلال‌ها از پایه بی‌اساس است که شوای عالی کار می‌تواند بدون حضور  نمایندگان شما در جلسه مزد را تعیین کنند به هیچ وجه نمی‌توانند تا نمایندگان شما نباشند، مزد را تعیین و اعلام نمی‌کنند. پس نگران نباشید.

اگر نمایندگان صلاح کارگران را در حضور ببینند حتماحضور پیدا خواهند کرد و به هیچ چیز جز منفعت کارگران نمی‌اندیشند. من خودم مطلعم که این عزیزان لحظه به لحظه درحال رصد کردن شرایط و همفکری جهت حضور یا عدم حضور در جلسات شورای عالی کار  هستند؛ لذا اجازه دهید در آرامش به بهترین تصمیم برسند.

دوستان به خدا ٬استیضاح وزیر کار در روزهای پایانی سال صلاح جامعه کارگری نیست علیرغم همه هجمه‌ها و فضاسازی‌ها علیه کارگران. دوستان نگذارید اختلاف میان گروه‌های کارگری بیندازند و در این اختلاف بین گروه‌ها قشر کارگر آسیب ببیند.

دوستان، به زحمتکشان جامعه کارگری مخصوصا آقایان حبیبی عزیز که عملکرد ایشان به همه ثابت شده و به جز منافع کارگران حتی به زندگی خود فکر نمی‌کند _ علی خدایی٬ علی بیگی عزیز و همه مسئولان و خدمتگزاران شما که این سکان جامعه کارگری را بدست گرفتند _ اعتماد کنید و به کارها و اهداف و عملکرد آنها ارزش قائل شوید به خاطر اینکه از خودتان هستند. از میان شما و با رای شما آمدند که نگهبان و حافظ اموال شما باشند. به آنها احترام بگذارید.

دوستان این جمله آخر را هم به تمام آنهایی می‌گوییم که می‌خواهند بین ما تفرقه و جدایی بیاندازند. حسین حبیبی خط قرمز ما هست، علی خدایی خط قرمز ما هست. ما کارگران بندهای کفش‌مان را محکم بستیم و به رهبران خود اعتماد داریم. پس دیگر از دوستان ما بدگویی نکنید و دشمن شادکن نشوید. ما از طرف تمام کارگران و اعضای شوراهای اسلامی کار غرب و شمال‌غرب به شما خسته نباشید و لبیک می‌گوییم. انشالا بتوانیم این آخر سال عیدی خوبی به کارگران بدهیم.                        

محمدرضا فرزعلیان

مسئول محور غرب و شمال‌غرب کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز