خبرگزاری کار ایران

گروه اجرایی کمپین مطالبات مالی شاغلان مهندس مشاور در نامه‌ای مطرح کرد؛

فشار مضاعف معیشتی بر کارکنان مهندسان مشاور/ضرورت اقدامی مشترک به منظور برون‌رفت از بحرانی فعلی

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۰۷۵

گروه اجرایی کمپین مطالبات مالی شاغلان مهندس مشاور در آستانه سال نو با ارسال دو نامه جداگانه به وزیر راه و شهرسازی و نماینده گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور نسبت به پرداخت نشدن مطالبات قطعی شده هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروه اجرایی کمپین مطالبات مالی شاغلان مهندس مشاور که بیش یک هزار عضو دارد، در آستانه سال نو با ارسال دو نامه جداگانه به «عباس آخوندی» وزیر راه‌ و شهرسازی و «بهرام فریور صدری» نماینده گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور نسبت به پرداخت نشدن مطالبات قطعی شده مشاوران و به دنبال آن وضعیت نامناسب معیشتی هشدار دادند.

این کمپین در ابتدای نامه خود به عباس آخوندی با اشاره به رونوشت نامه‌ای از «صدیف بدری» سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره «تعریف طرح‌های توسعه شهری در لایحه بودجه ۹۷ و افزایش بودجه مطالبات مربوط به شهرها، مجموعه‌‌ها و نواحی شهری» از وی خواسته‌اند دستورات مقتضی را در راستای تسریع در پیگیری موضوع تا حصول به نتیجه و نیز اجرایی شدن پیوست شماره ۶ شرح خدمات تیپ ۱۲ مبنی بر نظارت، راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری را صادر کند و در صورت صلاح‌دید، کمپین مطالبات مالی شاغلان مهندسان مشاور را در جریان نحوه اقدامات قرار دهد.

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: باتوجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فشار مضاعف معیشتی بر کارکنان مهندسان مشاور، پرداخت معوقات مالی مشاوران از زیرمجموعه‌های وزارت تحت امر خویش را که در نامه قبلی کمپین مورخ ۵/۱۰/۹۶ بدان اشاره شده است، در دستور کار قرار دهید.

در پایان به وزیر راه و شهرسازی یادآوری شده است که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این کمپین «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه طی نامه‌ای به سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، دستور اولویت‌دهی به پرداخت مطالبات مشاوران را صادر نموده‌اند.

در نامه دیگری که به «بهرام فریور صدری» نماینده گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور ارسال شده، عدم پرداخت مطالبات قطعی شده مشاوران، تعلل در قطعی کردن مطالبات کارهای انجام شده آنها، عدم شفافیت نظام ارجاع کار ازسوی کارفرمایان، کم‌توجهی به سهم بودجه عمرانی (ردیف‌های مربوط به تعریف طرح‌های توسعه شهری) از مشکلات پیش روی مهندسان مشاور عنوان شده است.

در پایان این نامه آمده است: با توجه به نزدیک شدن سال نو و وضعیت نامناسب معیشتی اکثر اعضای کمپین و ... از شما تقاضا داریم به منظور اتخاذ تصمیمی واحد و جامع و برای انجام اقدامی مشترک به منظور برون‌رفت از وضعیت بحرانی فعلی، ترتیبی مقتضی اتخاذ فرمایید تا جلسه‌ای مشترک در محل یکی از دو نهاد صنفی یا حضور نمایندگان کمپین و گروه اجرایی آن به همراه نمایندگی از هر دو نهاد تشکیل گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز