خبرگزاری کار ایران

دستمزد در فروشگاه والمارت به ۱۱ دلار رسید/«۱۵ دلار برای هر ساعت» مطالبه سندیکاهای کارگری

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۴۶۸

به دنبال اعتراض چند ساله سندیکاهای کارگری به پایین بودن سطح دستمزد‌ها در فروشگاه زنجیره‌ای «والمارت»، مدیران این فروشگاه تصمیم گرفتند کف پرداخت مزد را در ازای هر ساعت کار به ۱۱ دلار برسانند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو، مدیران فروشگاه زنجیره‌ای «والمارت» تصمیم دارند کف پرداخت مزد را در ازای هر ساعت کار به ۱۱ دلار برسانند.

این در شرایطی است که سندیکاهای کارگری در آمریکا مصر هستند؛ کف پرداخت مزد به ازای هر ساعت کار به ۱۵ دلار برسد؛ چراکه هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ این کشور بالا و شمار افراد فقیر جامعه در شهرهایی همچون نیویورک و لس‌آنجلس پیوسته در حال افزایش است.

اعلام افزایش کف پرداخت مزد با اصرار دوباره رئیس جمهوری این کشور با کاهش مالیات اصناف همزمان شده است. ترامپ در لایحه بودجه سال ۲۰۱۸ برخلاف وعده‌های انتخاباتی خود مالیات اصناف و دهک بالایی جامعه را کاهش داده است. همین امر زمینه را برای پرداخت دستمزدهای بالاتر تسهیل کرده‌است.

والمارت تاکید کرده است؛ کاهش مالیات منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌هایش می‌شود و حالا با خیال راحت‌تری می‌تواند مطالبات سندیکا‌های کارگری درباره افزایش مزد را جامه عمل بپوشاند؛ با این حال سندیکاها می‌گویند هزینه‌های زندگی تنها با ۱۵ دلار مزد در ازای هر ساعت کار قابل پوشش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز