خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

تشکیل مرکز پایش فقر در راستای برنامه فقرزدایی دولت و مبارزه با فقر مطلق

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۶۲۲

علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در ششمین جلسه کمیته تلفیق شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۶از تشکیل مرکز پایش فقر در راستای برنامه فقرزدایی دولت و مبارزه با فقر مطلق خبرداد.

به گزارش ایلنا، در ششمین جلسه کمیته تلفیق شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی و در کمیسیون تخصصی و دبیرخانه شورای عالی رفاه مصوب شد که به منظور عزم دولت برای مبارزه با فقر، مرکز پایش فقر برای افزایش رفاه تشکیل شود.

دراین نشست، احمد میدری (معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با اشاره به تحولات اخیر به وقوع پیوسته در کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر تمرکز روی مسائل داخلی ازجمله فقر و رفاه، گفت: هم اکنون گوش شنوایی در کشور برای شنیدن صدای فقر و رفاه وجود دارد و بسیاری از مسائل حمایتی و رفاهی که امکان طرح در حوزه عمومی را نداشتند، ظرفیت مطرح شدن در سطح ملی را یافته‌اند.

میدری در ادامه با توجه به حساسیت عمومی روی مصارف بودجه، اضافه کرد: در شرایط کنونی می‌شود مصارف بهتری برای بودجه در حوزه‌های فقرزدایی و رفاه، تعریف کرد و از این فرصت سود جست.

در ادامه ربیعی، با برشمردن اولویت‌های مهم دولت در حوزه فقر و رفاه، فقرزدایی گسترده را یکی از برنامه‌های جامع دولت برشمرد و گفت: باید در زندگی فقرا تغییر ایجاد کنیم، بخش عمده‌ای از جمعیت کشور، در لبه پرتگاه افتادن به دامان فقر مطلق قرار داشت که با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های حمایتی صورت گرفته، به هر نحو ممکن، در زندگی این افراد تغییر ایجاد کردیم.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل مرکز پایش فقر برای افزایش رفاه، افزود: همسان سازی نگرش به آمار فقر، تمرکز بودجه‌های کشور در حوزه‌های فقر، رفاه و اشتغال و اثر بخش کردن آن‌ها از اولویت‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. در همین زمینه به زودی مرکزی برای پایش فقر به منظور افزایش رفاه، تشکیل خواهد شد.

براساس مصوبات این جلسه، کمیته‌ای از دستگاه‌های مختلف اعم از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد ودارایی، سازمان برنامه وبودجه کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، وزارت مسکن و سایردستگاه‌های مرتبط با آموزش، بهداشت و مسکن با حضور رئیس جمهور تشکیل خواهد شد. همچنین با تشکیل مرکز پایش فقر برای افزایش رفاه، برنامه محوسازی، کنترل و کاهش فقر مطلق با استناد به اجرای آیین نامه بند پ ماده ۵۷ برنامه ششم به زودی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های عضو این کمیته قرار خواهد گرفت.

در این جلسه همچنین علی حیدری (مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئول اجرایی دبیرخانه شورای عالی رفاه) مطابق با برنامه ششم توضیحاتی در خصوص نحوه فرآیند تنظیم، ابلاغ و پیگیری مصوبات و نحوه اداره شورای عالی رفاه، ارائه کرد و گفت: اعضای شورایعالی و شوراهای راهبردی و تخصصی و کمیسیون تلفیق و کمیته‌های تخصصی مربوطه در راستای آیین‌نامه بند پ ماده ۵۷ برنامه ششم، در صدد ترسیم سیاستگذاری‌های کلان و راهبردی در حوزه فقر و رفاه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز