خبرگزاری کار ایران

صندوق کارآفرینی امید از شرکت‌های دانش بنیان صنعت چاپ حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۱۱۸

در نشست مشترک معاون صندوق کارآفرینی امید و رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران راهکارهای حمایت از اکوسیستم کارآفرینی در بخش صنعت چاپ بویژه توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در نشست مشترک معاون صندوق کارآفرینی امید و رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران راهکارهای حمایت از اکوسیستم کارآفرینی در بخش صنعت چاپ بویژه توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان بررسی شد.

در این نشست که در دفتر «علی اصحابی» معاون توانمند سازی و کارآفرینی صندوق کارآفرینی امید برگزار شد دو طرف برای توسعه کسب و کارهای جدید در بخش صنعت چاپ با عاملیت انجمن علمی فناوری چاپ و حمایت صندوق کارآفرینی امید تفاهم کردند.

 «علی اصحابی» معاون توانمند سازی و کارآفرینی صندوق کارآفرینی در این دیدار با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای نو و کوچک در سراسر کشور حمایت می‌کند؛ اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید سالانه بیش از ۷۵ هزار فقره وام برای توسعه کسب و کار اعطا می‌کند و آمادگی دارد برای توسعه اکوسیستم کارآفرینی در صنعت چاپ از واحدهای فعلی و جدید، توسعه استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این حوزه حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات این صندوق در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تاکیدات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت دوازدهم در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد و موجب توسعه کسب و کارهای خرد و اشتغالزا می‌شود یادآور شد: صنعت چاپ پتانسیل‌های خوبی در کشور دارد و باید تشکل‌های علمی و دانشگاهی با اتحادیه‌ها و صنف این بخش برای همکاری بیشتر و توسعه کسب و کار‌ها تلاش نمایند.

در ادامه این نشست «محمد بیطرفان» رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران نیز با اشاره به اینکه صنعت چاپ ایران ظرفیت و پتانسیل خوبی دارد بر تعامل و همکاری بیشتر با صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از کسب و کارهای جدید در حوزه چاپ تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه صنعت چاپ جزو چند صنعت بر‌تر دنیاست افزود: این صنعت در کشور ما با همه پتانسیل‌های اقتصادی و اشتغال به شکل سنتی اداره می‌شود و حمایت‌های لازم از دانشگاه‌ها، رشته‌ها، منابع انسانی، شرکت‌ها و مراکز رشد فعال در این حوزه می‌تواند آینده درخشانی را برای کشور رقم بزند.

بیطرفان به فرصت‌های کشورمان در منطقه اشاره کرد و افزود: کشورهای منطقه یا درگیر مشکلات داخلی و یا جنگ‌های نیابتی و بحران‌های سیاسی هستند و سرمایه گذاری در صنعت چاپ می‌تواند این بخش را به عنوان بخش درآمدزا و ارزآور برای کشور مطرح کند و از همین رو همکاری و حمایت صندوق از این بخش بسیار مهم است.

وی به تاسیس انجمن طی سه سال گذشته و فعالیت‌های خوب آن به عنوان یک تشکل علمی و تخصصی و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: توجه صنعتگران و دانشگاهیان به همکاری با این انجمن در سطح ملی و بین المللی حاکی از موفقیت و ماموریت صحیح آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز