خبرگزاری کار ایران

فاضلی:

استفاده از طراحان مجرب ایرانی برای تولید پوشاک مطابق سلیقه مردم ضروری است

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۳۴۴

رئیس اتاق اصناف ایران گفت : استفاده از طراحان مجرب ایرانی برای شناسایی سلیقه های مختلف مردم در تولید پوشاک مستلزم هزینه مادی است که این امر مهم باید با حمایت تمام سازمان ها صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدی رئیس بنیاد ملی عفاف و حجاب با ابراز خرسندی از تشکیل  کمیته فرهنگی بر لزوم ارائه  طرح هایی متناسب با ذائقه و سلیقه اکثریت مردم تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت امضای تفاهم نامه ای بین بنیاد ملی حجاب و عفاف و اتاق اصناف ایران  بر این موضوع تاکید کرد که  این تفاهم نامه  باید بر اساس برنامه ای مدون  در راستای آسیب شناسی  صورت بگیرد.

فاضلی همچنین بر لزوم اجرای دستورالعمل ها و  مواد این تفاهم نامه در تمام اتاق های اصناف در سراسر کشور تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اتاق اصناف و بازاریان جزء وفادارترین  و صادق ترین قشر به نظام ، ولایت و روحانیت هستند، افزود: دشمن بعد از حوزه اقتصادی  درحوزه فرهنگ سرمایه گذاری می کند و با ترویج  بی اخلاقی سعی در زشت نشان دادن اسلام دارد.

فاضلی ادامه داد: امروز نفوذ شبکه های ماهواره ای در تمام خانواده های ایرانی حتی در روستاهای دورافتاده به وضوح دیده می شود و به راحتی فرهنگ مدنظرشان را تبلیغ می کنند.

علی عوض پور دبیرکل اتاق اصناف  ایران نیز در این جلسه  با اشاره به لزوم برداشتن موانع  و محدودیت در تولید داخلی، بر کنترل واردات غیررسمی و قاچاق تاکید کرد.

معاون فرهنگی و پارلمانی اتاق اصناف ایران نیز با پیشنهاد ورود  کارگروه  مد و لباس کشور به این کمیته با اشاره به اینکه آقای فاضلی رئیس کمیسیون صنف و صنعت این کارگروه است، گفت: در حال حاضر بیشترین نمود عفاف و حجاب در لباس است و با توجه به تمرکز کارگروه مد و لباس کشور بر برگزاری  جشنواره ها  و نمایشگاه های مختلف که به عرضه لباس های از مد افتاده و با طرح های قدیمی منجر می شود که اقبالی بین مردم نداشته و به همین دلیل  تولید کنندگان هم استقبالی از تولید پوشاک با این طراحی ها نکرده اند.

منصور حسینی بر لزوم شناسایی سلیقه مردم با کمک  طراحان داخلی تاکید کرد و افزود: در  مقوله  فرهنگ سازی با کمی تحقیق در محصولات فرهنگی از جمله لوازم التحریر به این نتیجه می رسیم که در طراحی های داخلی و نمادسازی های ملی و بومی جایگزینی برای نشانه های فرهنگ غربی وجود ندارد و اگر هم به صورت محدود وجود داشته باشد، با سیطره شبکه های تلویزبونی و ماهواره ای این نشانه ها و المان ها از استقبال و محبوبیت بالایی برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: برای عملیاتی کردن این موضوع و جذب بیشتر طراحان داخلی  باید دولت و حاکمیت هزینه کند تا بتوانیم به تدریج از طریق دستگاه های اطلاع رسانی بخصوص صدا و سیما نشانه های ایرانی را برجسته کنیم.

حسینی ادامه داد: همچنین این سوال پیش می آید که  چرا قیمت تمام شده اجناس ایرانی تقریبا دو برابر قیمت تمام شده کالاهای خارجی است؟ این موضوع باید بررسی و آسیب شناسی شود.

وی اظهار کرد: تعریف چارچوب  اجرایی و عملیاتی برای اقناع مصرف کننده و همچنین تولید کننده در این بخش از مهم ترین اصول  کمیته  فرهنگی حجاب وعفاف است تا در نهایت به فرهنگ سازی در امور پوشاک و دیگر محصولات مصرفی  برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدی رئیس بنیاد ملی عفاف و حجاب نیز در این نشست از تشکیل کمیته فرهنگی قدردانی و برای دست اندرکاران آن آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز