خبرگزاری کار ایران

انتقاد تعدادی از آتش‌نشانان پالایشگاه تهران/ دستمزدمان نصف قرارداد مستقیم‌هاست

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۲۷

تعدادی از آتش‌نشانان پالایشگاه تهران از شرایط شغلی خود انتقاد دارند و می‌گویند از سال 83 زیر نظر پیمانکار کار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود بیست نفر از آتش‌نشانان پالایشگاه تهران از سال 83، تحت قرارداد پیمانکار هستند و نتوانسته‌اند قرارداد مستقیم شوند.

آنها می‌گویند: در سال 95 با تعداد زیادی از همکارانمان قرارداد مستقیم منعقد شد و از حالت پیمانکاری خارج شدند؛ ولی در مورد ما علیرغم پیگیری‌های مکرر تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده‌است.

به گفته این آتش‌نشانان آنها همه مدارک لازم را به پالایشگاه ارائه کردند و مراحل اداری کار طی شده، ولی هنوز تبدیل وضعیت انجام نشده‌است.

یکی از این آتش‌نشانان با انتقاد از تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا می‌گویند: دریافتی ما پیمانکاری‌ها حدود نصف قرارداد مستقیم‌هاست و این تفاوت، یعنی تبعیض آشکار و عدم رعایت مساوات در پرداخت دستمزد.

او می‌گوید: ما آتش‌نشانان پیمانکاری بیش از ده سال سابقه کاری داریم؛ اما چون هنوز قرارداد مستقیم نشده‌ایم و پیمانکاری هستیم، همواره در ترس از تعدیل و بیکاری به سر می‌بریم و نگرانیم روزی برسد که پیمانکار عذرمان را بخواهد؛ نه تنها مزایا به نسبت دیگران به ما تعلق نمی‌گیرد، بلکه هیچ بهره‌ای از امنیت شغلی نبرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز