خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد؛

بحران صندوق‌های بازنشستگی را احساس می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۸۱۵

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر سن بازنشستگی به ٤٥ سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است؛ ما به جهاتی حرکت کردیم که بدهی‌های انباشته به صندوق ها تحمیل شده و ٦٠ سال سیاست‌های صندوق تامین اجتماعی حدود ٤٥٠ هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در نشست مشترک اعضای کارگروه تخصصی اشتغال، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تعاون‌گران، خیرین بهزیستی و فرمانداران استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: این وزارتخانه رابطه وسیعی با مردم دارد و در معرض مطالبات مختلف مردم هستیم و با ملموس‌ترین مسائل زندگی مردم ارتباط داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش برای پیشی گرفتن میزان عرضه بر تقاضای کار افزود: در دنیا بر روی این مسئله برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت می‌گیرد، اما در کشور ما این مسئله در سال های ٩٠ به بعد پیچیده‌تر شده است و دهه شصتی‌ها پاسخی در دهه ٨٠ نگرفتند و تیپولوژی آنها امروز کاملا تغییر یافته است.

وی بر لزوم توجه جدی به پایدارسازی منابع سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم بیش از ١٢ صندوق بیمه ای به کارپردازی تبدیل شده‌اند و مفهوم بحران آینده صندوق‌ها را احساس می‌کنیم و باید برای این مسائل تدبیری بیندیشیم.

ربیعی گفت: شاهد هستیم سن بازنشستگی به ٤٥ سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است؛ ما به جهاتی حرکت کردیم که بدهی‌های انباشته به صندوق ها تحمیل شده و ٦٠ سال سیاست‌های صندوق تامین اجتماعی حدود ٤٥٠ هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است.

وی با اشاره به فزونی عرضه و تقاضای نیروی کار، فقر مطلق و شدید گفت: باید تصمیمات سختی بگیریم و به اجماع بزرگی نیاز داریم امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که ساختارهای مکمل هم باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرحی برای پایدارسازی و تامین بدهی صندوق‌ها در دست اجرا داریم و تلاش می کنیم این صندوق بین نسلی را زنده، پویا و پیشرو سازیم.

وی اعلام کرد: می‌خواهیم بنگاه‌داری را سبک کنیم و سرمایه بیشتری برای نسل‌های بعدی تامین اجتماعی تامین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: سالانه ٢٠ هزار نیروی کار در استان آذربایجان‌شرقی وارد بازار کار می‌شود و قطعا ظرفیت این استان دو برابر این عدد است.

وی با بیان اینکه در ٥ ماهه اول سال ٨ هزار و ٧٠٠ نفر بیمه شده اصلی داشتیم، افزود: برای کاهش نرخ بیکاری استان در سال آینده باید برنامه ریزی کنیم.

ربیعی گفت: بیش از ٩ میلیون حاشیه‌نشین را بیمه کردیم و از این اقدام پشیمان نیستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز