خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد؛

شرکت های بزرگ خود را واگذار می کنیم تا از بنگاه داری خارج شویم

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۴۴۱

وزیر تعان،کار ورفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت خروج از بنگاه داری است و در وزارت کار و تامین اجتماعی با شناسایی ۵۰ شرکت بزرگ برای واگذاری به بخش خصوصی نسبت به چابک سازی اقدام می کنیم.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی روز سه شنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: شهید بابایی و رجایی کمتر حرف می زدند و بیشتر عمل می کردند و از اینکه بگویند دست فروش و فقیر بودند ابایی نداشتند، ابوترابی و لشگری هم اینگونه بودند و در کارشان رمز و رازی داشتند که باید از انها الگو بگیریم.

وی افزود: شرایط کشور بد است و تامین منابع مالی بسیار سخت شده و برای سال ۱۴۰۰ سهم بسیاری از بودجه به بازنشستگان اختصاص خواهد یافت، چون در گذشته فکر نکرده ایم.

بیعی با بیان اینکه هر یک درصد رشد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، افزود: پایین بودن سهم نفت ما. امنیت منطقه را دچار بحران می کند، فقر یک واقعیت کشور است و باید در این دولت، فقر مطلق را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: برای ۳۰ میلیون سالمند که در آینده خواهیم داشت باید فکر شود، شش میلیون سالمند بدون آینده هم داریم که هیچ اتکایی به جایی ندارند و نیازمند برنامه ریزی ما هستند تادچار چالش نشویم.

وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی گفت: بحرانهای تل انبار شده ای داریم که اگر برنامه ریزی نکنیم باید هزینه های زیادی را برای آنها پیش بینی کنیم و برای نمونه وقتی آمدیم تعداد بازنشستگان از یک میلیون و ۲۰۰  هزار به بیش از سه میلیون رسیده است.

وی با بیان اینکه موضوع صندوق ها، اشتغال، سالمندان و بیمه ها از دغدعه های جدی ماست یاداور شد: با توجه به مشکلات فراوان باید کنار هم باشیم،   و قول می دهیم مراقب اموال تامین اجتماعی باشیم.

ربیعی در خصوص طرح سلامت هم اظهارداشت:این طرح بخوبی پیش خواهد رفت و نگرانی نداشته باشید.

ربیعی اظهار کرد: استان قزوین در برخی موارد مثبت است و برخی جاها عقب مانده و از جمله نرخ طلاق در آن بالاست، هر چند آمار کنترل شده و شیب طلاق کم شده اما باز هم نگران کننده است.

وی بیان کرد: در موضوع حاشیه نشینی هم که فصل اول با صنعت شکل گرفت در نسل سوم شاهد هستیم که این حاشیه ها بدون هویت شکل گرفته که باید با کمک بهزیستی و کمیته امداد با تعریف بسته های کارشناسی وارد مداخله شویم تا وضعیت را بهبود بخشیم.

ربیعی تصریح کرد: برای کاهش آسیب های حاشیه نشینی در قزوین آماده همکاری و مشارکت هستیم و در موضوع تامین اجتماعی کمک می کنیم و موصوع صندوق بازنشستگی را هم پیگیری می کنیم.

بنگاهداری نخواهیم کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: دولت نظرش این است که وزارت کار از بنگاه داری خارج شود و با خروج از بنگاهداری شرکتهای بزدگ خود را واگذار می کتیم البته کارگران را حفظ خواهیم کرد که در این راستا با شناسایی ۵۰  شرکت زیرمجوعه تامین اجتماعی و واگداری انها از بنگاه داری خارج خواهیم شد.

وی بیان کرد: در قزوین در زمینه کشمش و پسته می توان سرمایه گذاری و مشارکت کرد و از محل ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای اشتعال و رفع محرومیت کمک می کنیم تا استان قزوین هم بهره مند شود.

ربیعی گفت: اگر طرح های خود را به صورت تعاونی اجرا کنید اعتیار می دهیم و با بسته های حمایتی کمک می کنیم و در گردشگری هم به نظر می رسد باید ظرفیت های خود را فعال کنید که تاکنون نتوانسته اید از آن بخوبی استفاده کنید.

وی اضافه کرد: در بخش صنایع تکمیلی. گردشکری، صادرات کشمش و توسعه حمل و تقل که می تواتد به اشتغال استان کمک کند آماده همکاری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز