خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تعاونی صیادان استان هرمزگان خبر داد:

فعالیت ماهیگیران اماراتی در آب‌های کیش متوقف شد/تعدادی از صیادان ایرانی زندانی کشورهای‌عربی‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۱۳۲

مدیرعامل تعاونی صیادان استان هرمزگان می‌گوید: روز گذشته نیروهای نظامی ایران از ادامه فعالیت دو شناور ماهیگیری اماراتی در نزدیکی آب‌های جزیره کیش جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فعالیت شناورهای صیادی خارجی در حوزه آب‌های ایران همواره یکی از موارد اعتراض ماهیگیران استان های جنوبی کشور است، دغده‌ای که به گفته مسئولان نهادهای صنفی صیادان جنوب کشور بارها با مسئولان مختلف استانی درمیان گذاشته‌شده است.

در همین رابطه اسحاق تندرو، مدیرعامل تعاونی صیادان استان هرمزگان به ایلنا گفت: روز گذشته در حوالی آب‌های جزیره کیش، فعالیت دو شناور ماهیگیری اماراتی توسط ماموران نظامی متوقف می‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: صرف‌نظر از مسائل سیاسی‌- امنیتی، فعالیت ماهیگیران غیر ایرانی در محدوده آب‌های کشور برای صیادان ایرانی تهدیدی معیشتی  محسوب می‌شود، چرا که طی سال‌های گذشته منابع صیدی در آب‌های حوزه خلیج فارس به شدت محدود شده است.

این فعال صیادی تاکید کرد: نیروهای نظامی کشورهای حاشیه جنوبی آب‌های خلیج فارس با رویکردی سخت‌گیرانه شناورهای ایرانی را که ممکن است به دلیل جز و مد وارد آب‌های آنها بشوند را دستگیر و به بهانه‌های جزیی راهی  زندان می‌کنند.

او در همین مورد اضافه می‌کند: اگر نگاهی به زندگی ماهیگیران ایرانی بیندازید متوجه می‌شوید که سفره آنها خالی است در این حال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس آنها را دستگیر می‌کنند و در این حال خانواده ماهیگیران بی سرپرست می‌مانند که ما خواهشمندیم تا قوه قضاییه مراتب آزادای این صیادان را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز