خبرگزاری کار ایران

کارگران نیشکر هفت‌تپه تا چهار ماه مزد طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۹۷۱

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه می‌گویند که کارفرمای فعلی این مجتمع صنعتی و کشاورزی هنوز بابت ۴ تا ۶ ماه معوقات مزدی پرداخت نشده به آنها بدهکار است.

تعدادی از کارگران  مجتمع نی شکر هفت تپه در تماس با خبرنگار ایلنا افزودند: این مطالبات مزدی مربوط به ماه‌های اخیر است و برهمین اساس هر کارگر رسمی و قراردادی به ترتیب بابت چهارماه وشش ماه  کار انجام داده، مزد طلبکار است.

از قرار معلوم از مجموع این کارگران حدود یک‌هزارو ۲۰۰ نفرکارگر رسمی و بیش از یک‌هزار کارگر  دیگر روز مزد هستند.

این کارگران با بیان اینکه معوقات مزدی کارگران رسمی کارخانه به ماههای تیر ، مرداد ،شهریور ومهر ماه مربوط می شود، افزودند: این در حالی است که کارگران روزمزدی علاوه بر این طلب مزدی پرداخت نشده بابت دستمزد ماه‌های بهمن واسفند سال گذشته (۹۴) نیز طلبکارند.

همچنین برپایه این اطلاعات ،حدودا ۵۰۰نفر از کارگران این واحد تولیدی که از دست کم از سال ۹۲ مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت وزیان آور قرار دارند اما به دلیل آنکه کارفرمای آنها هنوزبابت سهم ۴درصدی حق مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور آنها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است فعلا در وضعیت نامشخصی قرار دارند.

به گفته کارگری ایلنا وضعیت به وجود آمده درحالی ادامه دارد که۲۰۰  نفر از این  کارگران به صورت فصلی در مزارع نیشکر به کار بریدن نی  اشتغال دارند.این کارگران از سال ۹۲ منتظر پرداخت حق بیمه فصول بیکاری خود از سوی کارفرما برای بازنشستگی هستند.

در خصوص مطالبات پرداخت نشده کارگران مجتمع ن شکر هفت تپه یک منبع آگاه در این واحد صنعتی، کشاورزی در گفتگو با ایلنا  از پرداخت همه معوقات مزدی کارگران این مجتمع خبر داد.

به گفته وی، امروز چهارشنبه (۳ آبان ماه)همه معوقات مزدی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه یکجا پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز