خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد:

صعود ۱۶ پله ای مهارت آموزان ایرانی در مسابقات جهانی مهارت ابوظبی

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۹۵۴

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از کسب رتبه بیست و یکم تیم ملی مهارت آموزان جمهوری اسلامی ایران در چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت ابوظبی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد امین سازگار نژاد با بیان اینکه مهارت آموزان ایرانی در این دوره از مسابقات علاوه بر کسب یک مدال طلا در رشته آکواترونیک و یک مدال برنز در رشته لوله کشی ، شش مدالیوم نیز بدست آوردند این موفقیت ارزشمند را به همه مدال آوران و خانواده های آنان و همچنین مردم ایران تبریک گفت.

وی جایگاه تیم ایران در چهل و سومین دوره مسابقات جهانی مهارت را که دوسال پیش در کشور برزیل برگزار شد سی و هفتم دانست و افزود : تیم ایران با کسب مقام بیست و یکم در ابوظبی موفق شد جایگاه خود را تا شانزده پله ارتقا دهد .

سازگارنژاد با اشاره به اینکه تیم جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ رشته مهارت حرفه ای در مسابقات جهانی ابوظبی شرکت کرده است از اینکه برگزار کنندگان این دوره از مسابقات بدلیل تحریم های ظالمانه تیم ایران را از حضور در چهار رشته منع کردند ابراز تاسف کرد و گفت: با این حال کارآموزان ایرانی با همه وجود در این مسابقات شرکت کردند و خوش درخشیدند .

وی سطح رقابت ها را در این دوره از مسابقات بسیار بالا و پیچیده توصیف کرد و افزود: در دوره های پیشین شرکت کنندگان با کسب ۵۰۰ امتیاز مدالیوم دریافت می کردند حال آنکه در این دوره برای اعطای این نوع مدال باید هریک از شرکت کنندگان ۷۰۰ امتیاز کسب بدست می آوردند .

سازگارنژاد اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی به مدال آوران این دوره از مسابقات جهانی مهارت را از مهمترین اقدامات دولت برای حمایت از مهارت آموزان دانست و گفت: علاوه بر این از این پس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به همه مدال آوران مسابقات ملی مهارت نیز وام ۵۰ میلیون تومانی با هدف آمادگی برای حضور در مراحل بعدی اعطا می کند .

وی برگزاری اردوهای تدارکاتی خارج از کشور برای مدال آوران ملی و افراد زیر ۲۱ سال را از دیگر برنامه های پیش بینی شده این سازمان دانست و گفت: با این رویکرد تلاش می شود تا نوجوانان ایرانی در مسابقات بین المللی روسیه که قرار است در سال ۲۰۱۹ برگزار شود با آمادگی بیشتری حضور داشته باشند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز