خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران دستمال نوظهور بابت مطالبات مزدی/اداره کار اسلامشهر تشکیل جلسه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۲۰۹

تعدادی از کارگران شاغل و تعدیل شده کاخانه نوظهور، ساعت ۱۰ صبح امروز در محوطه کارخانه تجمع کردند. در رابطه با مطالبات صنفی این کارگران قرار است روز سه‌شنبه جلسه‌ای در اداره کار اسلامشهر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران شاغل و بیکار شده کاخانه نوظهور تولیدکننده محصولات بهداشتی نرمه از ساعت ۱۰ صبح امروز در محوطه کارخانه تجمع کرده‌اند.

اعتراض آنها به عدم واریز ۵ ماه حق بیمه سال‌های ۹۴ و ۹۵ و پرداخت نشدن ۱۴ تا ۱۵  ماه مزد سال‌های ۹۵ و ۹۶  بازمی‌گردد. هم اکنون بیشتر از ۱۰ کارگر رسمی و قراردادی در کارخانه باقی مانده‌اند و از آنجا که بیشتر ماشین‌آلات کارخانه به فروش رسیده، کاری برای انجام دادن ندارند.

همچنین حدود ۷ کارگر در آستانه بازنشستگی در این کارخانه هستند که با عدم واریز حق بیمه‌ها، در روند بازنشسته شدن آنها اخلال ایجاد شده است.

تعداد کارگران کارخانه دستمال کاغذی نوظهور که تا حدود چهار سال پیش نزدیک به ۲۰۰ می‌رسید که بیشتر آنها در این فاصله زمانی تعدیل شده‌اند، مطالبات مزدی دارند و در این رابطه از طریق مراجع قانونی پیگیر شکایت‌های خود هستند با این حال در این چهارسال گشایشی در پرونده‌های آنان ایجاد نشده است.

برگزاری جلسه در اداره کار اسلامشهر

در همین باره «علیرضا فتحی» عضو هیات مدیره کانون شورای‌های اسلامی کار و رئیس کانون شوراهای اسلامی کار محور غرب استان تهران به ایلنا، گفت: کارگران شاغل و تعدیل شده کارخانه نوظهور بین ۱۴ تا ۱۵ ماه مطالبات مزدی دارند که پیگیر مطالبات خود هستند و باید هرچه سریعتر به حق خود برسند.

وی افزود: پرداخت نشدن مطالبات و حق بیمه های کارگران نوظهور موجب شده است که برای آنها مشکلات معیشتی در آغاز فصل مدارس و دانشگاه‌های فرزندانشان ایجادشود زیرا  آنها مجبور شده‌اند برای گذران زندگی خود پول قرض بگیرند؛ البته این وضعیت قابل استمرار نیست و باید هرچه سریعتر مشکلات آنها برطرف شود.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب تهران افزود: روز سه‌شنبه (25 مهر ماه) جلسه‌ای در اداره کار اسلامشهر در این رابطه برگزار می‌شود.

این مقام صنفی کارگری یادآور شد: تنها به دلیل پرداخت نشدن چند ماه حق بیمه سازمان تامین اجتماعی، بیش از یک سال است که شماری از این کارگران معطل بازنشستگی خود هستند.

وی در پایان افرود: از طرفی باید گفت که محصولات انبار شده نوطهور هنوز در بازار به فروش می‌رسند و مدیریت کارخانه می‌توانست تولید را ادامه دهد که در این‌صورت قطعا وضع به اینجا کشیده نمی‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز