خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی مطرح کرد:

هیچ وزیری در کار ما دخالت نمی‌کند/تخصیص بودجه ٢٠٠ میلیاردی برای مسکن بازنشستگان/افزایش خدمات بیمه تکمیلی در آینده

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۲۸۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص بودجه ٢٠٠ میلیاردی برای مسکن بازنشستگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در مراسم تجلیل از بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی که به‌مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در مجموعه ورزشی فرهنگی نگین برگزار شد، گفت: بازنشستگی و سالمندی در کشور روز به روز به هم نزدیک می‌شود که در بقیه صندوق‌ها این فاصله بیشتر است.

او ادامه داد: در حال حاضر ما ٧ میلیون سالمند داریم که در آینده به ٣٠ میلیون  نفر خواهد رسید به همین دلیل باید صندوق‌های بازنشستگی را پایدار کنیم تا قدرت خرید سالمندان پایین نیاید. البته نباید سال‌های گذشته منحنی مستمری‌بگیران زیر خط تورم می‌رفت. با این وجود اکنون ما تلاش می‌کنیم این منحنی را به بالای خط تورم ببریم.

وزیر کار با اشاره به نگاه دولت به موضوع صندوق‌ها گفت: خوشبختانه در این دولت موضوعات صندوق‌ها را به صورت شفاف بررسی کردیم و همچنان  پایداری صندوق‌ها به‌صورت جدی دنبال می‌شود و در ادامه طی یک برنامه بدهی‌های صندوق‌ها  بازگرفته می‌شود.

او افزود: البته صندوق بازنشستگان کارپردازی بود که با تلاش همه اعضا همچنان به جلو می‌رود که باید به موفقیت‌هایی دست یابد.

ربیعی با اشاره به فعالیت‌های وزارت‌کار خاطرنشان کرد: امسال صد میلیارد تومان برای راحتی به مستمری‌بگیران تسهیلات دادیم و همچنان اعزام ٣٠ هزار نفر برای زیارت عتبات‌عالیات را در دستور کار قرار دادیم که در ادامه این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ما تلاش می‌کنیم خدمات بیمه تکمیلی را بیشتر کنیم و به سمتی حرکت کنیم که با مشارکت خود بازنشسته ها این موضوع تقویت پیدا کند.

وزیر کار به فعالیت‌هایی که درباره مسکن بازنشستگان انجام شده، گفت: موضوع بازنشسته‌های بدون مسکن دغدغه ما هم هست. نمی‌خواهیم مانند مسکن‌مهر عمل کنیم. تاکنون ٢٠٠ میلیارد تومان برای مسکن بازنشستگان بودجه تخصیص داده‌ایم تا با دلسوزی این کار را انجام دهیم و زمین را از دولت بگیریم تا سال آینده گزارشی خوشحال کننده در این خصوص بدهیم.

ربیعی در پایان به استقلال وزارتخانه اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ وزیری در کار ما دخالت نمی‌کند و دولت هم کاملا از بازنشسته‌ها حمایت خواهد کرد. بنای ما بر این است که نگرانی‌‌ها را برطرف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز