خبرگزاری کار ایران

کارگران پلی اکریل می‌گویند آینده روشنی نداریم/ مسئول هیات اجراییِ شرکت استعفا داد

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۸۰۳

شورای اسلامی کار پلی‌اکریل در نامه‌ای به وزیر صنعت خواستار رسیدگی به اوضاع این شرکت شد؛ در عین حال مسئول هیات اجرایی مستقر در شرکت به دلیل مشکلات بسیار، استعفا داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی‌که کمتر از یک ماه از خاتمه دوره دریافت مقرری بیمه بیکاری و بازگشت به کار کارگران شرکت پلی اکریل، زمان باقی مانده‌ است؛ کارگران این کارخانه از خبر استعفای هیات اجرایی مطلع شده‌اند.

کارگران کارخانه پلی اکریل پیش از این به دنبال برخی مشکلات مالی، به مدت شش ماه به بیمه بیکاری معرفی شده بود و قرار بود اول مهرماه به سر کار بازگردند.

آنها می‌گویند: در این شش ماه، هیات اجرایی دولت برای حل مشکلات و راه‌اندازی خط تولید، در کارخانه مستقر شده بود؛ اما مسئول هیات اجرایی روز گذشته از سمت خود استعفا داد.

بیش از این از آبرو هزینه نمی‌کنم

در نامه‌ای که مسئول هیات اجرایی شرکت برای استعفا نوشته، آمده‌است: شرکت پلی اکریل که روزی ستاره درخشان آسمان صنعت ایران بود، به علت شیوه نادرست و ناسالم و نظارت نشده خصوصی‌سازی در دهه قبل، امروز تعطیل است.

این مقام مسئول با انتقاد از اینکه 20 میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده، به شرکت اختصاص نیافت و با بیان اینکه از شش ماه پیش برای کمک به حل مشکلات این واحد بزرگ و مظلوم به میدان آمدم، اعلام کرده‌است: بیش از این امکان هزینه کردن از آبرو و تجربه چهل ساله خود را ندارم و به این وسیله استعفای خود را تقدیم می‌دارم.

آینده پلی اکریل به کجا می‌انجامد؟

علیرضا خرمی (عضو شورای اسلامی کار شرکت پلی اکریل) در ارتباط با وضعیت فعلی این قطب نساجی کشور گفت: کمتر از یک ماه دیگر قرار است به سر کار بازگردیم؛ تا یک ماه پیش وعده‌های خوبی می‌دادند اما هیچ خبری از اجرای این وعده‌ها نشد.

وی با بیان اینکه 20 میلیارد تومان تسهیلات وعده داده شده؛ پرداخت نشد، افزود: شش ماه زمان خواستند که خطوط تولید را راه بیاندازند؛ قرار بود مواد اولیه بخرند تا کارگران اول مهرماه به سر کار بازگردند اما هیچ خبری نشد.

او ادامه داد: حرکت لاک‌پشتی و کندِ راه‌اندازی به جایی نمی‌رسد؛ تا کنون فقط بخش کوچکی از نخ‌ریسیِ شرکت فعال راه‌اندازی شده؛ بنابراین با این وضعیت و در شرایطی که مسئول هیات اجرایی استعفا داده، ما کارگران پلی‌اکریل هیچ آینده روشنی متصور نیستیم.

کارگران پلی اکریل می‌گویند آینده روشنی نداریم/ مسئول هیات اجراییِ شرکت استعفا داد

صدافسوس که اقداماتِ حمایتی بی‌نتیجه ماند

در عین حال در روزهای گذشته شورای اسلامی کار شرکت پلی‌اکریل اصفهان، نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته‌است. در این نامه آمده است: در پایان سال 95، پس از کش و قوس‌های فراوان، اعضای هیات اجرایی کارخانه تغییر یافت و 70 درصد پرسنل کارخانه به بیمه بیکاری معرفی شدند. در آن زمان طبق توافق با شورای اسلامی کارخانه مقرر شد هیات اجرایی جدید ظرف مدت 6 ماه، شرایط راه اندازی کارخانه را مهیا کرده و کارگران از اول مهرماه بازگشت به کار شوند.

در ادامه نامه می‌خوانیم: در این زمینه طی 5 ماه گذشته در سایه تلاش خستگی‌ناپذیر مدیر کارخانه، اعضای جدید هیات اجرایی و مسئولین استان، اقدامات مثبتی انجام شده اما افسوس و صد افسوس که بیشتر اقدامات به دلیل بوروکراسی‌های خاص اداری و قوانین دست و پاگیر مالی، بی‌نتیجه مانده و به سرانجام نرسیده است.؛ هنوز پس از گذشت چندین ماه، دستور وزیر صنعت قبل در خصوص 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی انجام نشده‌است.

در پایان نامه، درخواست شده در جهت اختصاص تسهیلات وعده داده شده، رفع موانع خرید مواد اولیه و جلوگیری از توقیف اموال شرکت اقدام شود.

با این حساب، دو هزار کارگر پلی اکریل که در ماههای گذشته تا حدودی نسبت به بهبود شرایط امیدوار شده بودند، این روزها باز هم نگرانند و با توجه به استعفای مسئول هیات اجرایی و عدم تخصیص تسهیلات، این نگرانی چندان هم پُربیراه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز