خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با مدیرکل بازرسی کار گلستان مطرح شد؛

مسئولان ایمنی در کارگاه‌ها مستقر می‌شوند/اگر خطر سقوط از ارتفاع باشد؛ کارگاه پلمب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۳۲

مدیرکل بازرسی اداره کار استان گلستان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با نهادهای ذیربط، قصد داریم کارگاه‌های ناایمن استان گلستان را پلمب کنیم.

علی اخوان (مدیرکل بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از آغاز طرحی برای ایمن‌سازی کارگاه‌های پرخطر استان گلستان خبر داد و گفت: قصد داریم کارگاه‌های خطرساز را تعطیل کنیم. در مورد کارگاه‌هایی که کمتر خطرساز باشند، به کارفرما مهلت می‌دهیم در مورد ایمن‌سازی کارگاه اقدام کند.

وی افزود: در کارگاه‌هایی که پلمب می‌شوند، کارگران و افراد عادی از کارگاه خارج می‌شوند و ایمن‌سازها وارد عمل می‌شوند؛ پس از خاتمه عملیات ایمن‌سازی در صورتی که بازرسان کار، سطح ایمنی کارگاه را تایید کنند، کارفرما می‌تواند کار را در آن آغاز کند.

اخوان تاکید کرد: تمرکز این طرح بیشتر روی کارگاه‌های ساختمانی است که ضریب خطر بالایی دارند و در این زمینه، تفاهم‌نامه 5 جانبه‌ای بین اداره کار استان و نهادهای ذیربط ازجمله اداره راه و شهرسازی و دفتر شهری استانداری منعقد شده‌است.

مدیرکل بازرسی کار اداره کار استان گلستان به تشریح جزئیات اجرایی طرح پرداخت و گفت: اولین گام در اجرای این طرح، استقرار مسئولین ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی‌ است. قبل از این، مسئولان ایمنی بیشتر در کارگاه‌های صنعتی حضور داشتند تا کارگاه‌های ساختمانی اما در حال حاضر مشغول تربیت نیروی انسانی متخصص هستیم تا کمبود مسئولین ایمنی در استان برطرف شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر استقرار مسئولین ایمنی، کنترل آیتم‌های خطرساز با جدیت انجام خواهد شد؛ افزود: یکی از خطرسازترین موارد، بحث سقوط از ارتفاع است که بسیار حادثه می‌آفریند؛ بنابراین اگر در کارگاهی خطر سقوط از ارتفاع وجود داشته باشد، آن کارگاه بی‌درنگ پلمب خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز