خبرگزاری کار ایران

ریس هیات مدیره اتحادیه صیادان کشور:

بیشتر شناورهای صیادی صوری بیمه می‌شوند/ لزوم صدور بیمه‌‌‌نامه حوادث برای صیادان

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۳۰۶

یک فعال صیادی می‌گوید: صیادان به این دلیل که شناورهای خود را به صورت کامل بیمه نمی‌کنند پس از رخ‌دادن حادثه برای دریافت هزینه‌های خود دچار مشکل می‌شوند.

«اسحاق تندرو»، ریس هیات مدیره اتحادیه صیادان کل کشور با اشاره به وضعیت بیمه‌ای شناورهای صیادی به خبرنگار ایلنا گفت: در پی حادثه آتش‌سوزی شناورهای کنگان جلسه‌ای با حضور نمایندگان صیادان استان هرمزگان، اعضای هیات مدیره اتحادیه صیادان کشور و نماینده بیمه‌ای این اتحادیه صورت گرفت.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد که صیادان برای حفظ سرمایه خود شناورهای صیادی را به صورت کامل در برابر حوادث بیمه کنند.

تندرو در پاسخ به اینکه آیا تاکنون این شناورها بیمه نبودند، ادامه داد:  به دلیل اینکه صیادان در جریان کامل مسائل بیمه‌ای نیستند، شناورهای خود را برای کسب مجوز صید، صوری بیمه می‌کنند.

این فعال صنفی افزود: بیمه سوری به این معنا است که به عنوان مثال قیمت یک شناور ۶۰۰ میلیون تومان است ولی صیادان تنها به اندازه ۱۰۰ میلیون تومان شناورهای خود را بیمه می‌کنند. این دلیلی است که پس از رخ‌دادن حادثه صیادان نمی‌توانند هزینه کامل خود را دریافت کنند.

تندرو در مورد دیگر مشکلات بیمه‌ای صیادان ادامه داد: بیمه «مسئولیت حوادث» از دیگر مشکلات صیادان است. پیش از این اگر صیادی خارج از شناور صیادی دچار مصدومیت می‌شد بیمه، هزینه‌های آن را تقبل نمی‌کرد.

این صیاد با اشاره به پیگیری‌ها صورت گرفته در این خصوص گفت: با تعامل و گفت‌وگوهایی که با بیمه "سرمد" انجام دادیم قرار است به زودی همه صیادان به صورت یک‌پارچه تحت پوشش بیمه مسئولیت حوادت، بیمه تکمیلی شناورها، بیمه عمر  و ... قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز