خبرگزاری کار ایران

در آستانه اجرای طرح کاروزری مطرح شد؛

بابت اجرای کارورزی باید قدردان کارفرمایان بود/ناچیز بودن درآمد کارورزی را قبول داریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۹۵۳

مدیر کل سیاستگذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزارت کار از آغاز اجرای طرح کاورزی از روز (چهارشنبه/ 21 تیر) خبرداد و تاکید کرد که هدف از این طرح انتقال مهارت ها برای خلق کارآفرینان جدید است چرا که کمک هزینه‌های در نظر گرفته شده در این طرح چندان چشمگیر نیست.

«علاء الدین ازوجی» مدیر کل سیاستگذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزارت کار در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: طرح کارورزی از فردا (روز چهارشنبه/ 21 تیرماه)  اجرایی می‌شود و هدف از این طرح‌ که در چارچوب برنامه ای اشتغال فراگیر تدوین شده است، انتقال مهارت‌ها برای خلق کارآفرینان جدید است.

ازوجی با تشریح جزئیات طرح کارورزی، افزود:  قرار است که بر اساس این طرح سالانه ۱۵۰ هزار فارغ التحصیل مشغول به کار شوند. در ابتدا دولت به هر کارورز به مدت 4 تا 6 ماه کمک هزینه‌ 200 تا 300 هزار تومان پرداخت می‌کند و همچنین دولت در این مدت هزینه‌های بیمه مسئولیت مدنی کارفمایان را پرداخت می‌کند.

وی با قبول اینکه کمک هزینه تعیین شده در این طرح برای گذران هزینه های زندگی رقم چشم گیری نیست، افزود: به طور قطع  مبلغ 300 هزار تومان در ماه جوابگوی هزینه زندگی هیچ فرد بالغی از جمله فارغ التحصیلان دانشگاهی نیست اما باید زمینه‌ای فراهم شود که این فارغ التحصیلان پس از گذرداندن دوره کارورزی یا در همان کارگاه‌ و یا در کارگاه‌های دیگر مشغول کار شوند.

این مقام مسئول وزارت کار افزود: برای همین پس از اتمام دوره کارورزی تعیین شده آماده هستیم تا این گروه از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را برای جذب در بازار کار به کاریابی‌ها معرفی کنیم.

مدیر کل سیاستگذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزارت کار  در پاسخ به این پرسش که چرا وقتی گروه کارفرمایی نیز مانند کارگران نسبت به کلیات طرح‌های کارورزی و مهارت آموزی خوشبین نبوده و به عنوان منتقد اجرای آن را در حل مشکلات بازار کار بی‌تاثیر می‌داند، بازهم دولت بر موثر بودن این طرح اصرار دارد؟ گفت: برعکس کارفرمایان از این طرح استقبال کردند و باید از آنها به خاطر حمایت از این طرح تقدیر کرد.

ازوجی افزود: دستگاه اجرایی این طرح بر صلاحیت کارفرمایانی که وارد این طرح‌ می‌شوند نظارت می‌کنند چرا که قرار نیست بودجه عمومی را در این طرح اتلاف کنیم .

مدیر کل سیاستگذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزارت کار در ادامه تصریح کرد: مطابق ماده 9 دستور العمل اجرایی طرح کارورزی واحدهای پذیرنده در صورت به کارگیری و جذب کارورزان مقطع کارشناسی و بالاتر از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال برخوردار می‌شوند.

ازوجی  با بیان اینکه گفت و گو‌ها با بخش خصوصی در باره پیشبرد این طرح انجام شده است، افزود: طرح کارورزی تنها یک بخش از برنامه های فراگیر ایجاد شغل است. به صورت کلی برای ایجاد یک شغل حداقل باید 200 میلیون تومان هزینه شود و باید سالی 970 هزار شغل در چارچوب برنامه‌های اشتغال فراگیر ایجاد شود.

وی در پایان در خصوص جزئیات طرح مهارت آموزی و نحوه اجرای آن‌هم که با مخالفت جدی کارگران روبرو شده است، گفت: مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای در جریان جزئیات این طرح هستند و باید اطلاعات بیشتر را از آنها گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز