خبرگزاری کار ایران

انتقاد از طرح کارورزی ادامه دارد؛

قصد دارند کارگران را از چرخه کار حذف کنند/آنها که می‌گویند جوانان مشتاق دریافت ماهانه ۳۰۰ هزار تومان هستند، شرم کنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۷۸۴

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب استان تهران معتقد است آنها که می‌گویند جوانان کشور برای دریافت ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان اشتیاق نشان می‌دهند؛ باید احساس شرمندگی کنند.

اکبر قربانی، دبیر اجرایی خانه کارگر غرب استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا گفت: طرح کارورزی یکی از مسائلی است که به تازگی در جامعه کارگری کشور جنجال به پا کرده است. این طرح می‌تواند برای اقتصاد جامعه بسیار خطرناک باشد زیرا کارفرمایان می‌توانند با حداقل دستمزد قشر تحصیل کرده را به کار بگیرند و قشر کارگری که تحصیلات آنچنان ندارند از چرخه کار کشور حذف می‌شوند.

این فعال کارگری ادامه داد: اگر دولت می‌خواهد واقعا دانشجویان را توانمند کند احتیاجی به اجرای چنین طرح‌هایی نیست. به جای طرح‌های اینچنینی دانشگاه‌ها را توانمندتر کنند تا دانشجویان با کیفیتی تحویل جامعه بدهند.

قربانی به شباهت‌های این طرح با طرح پیمانکاری اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح به نوعی حرمت تحصیل‌کنندگان را از بین می‌برد و همچنین ظلم مضاعفی بر جامعه کارگری روا می‌دارد. ما پیش از این در طرح پیمانکاری دیدیم که با بی‌برنامه‌گی کارفرماها چطور حق کارگران را می‌خورند و هیچ‌کس هم به آنها چیزی نمی‌گوید.

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب استان تهران در واکنش به ادعای برخی که می‌گویند جوانان نسبت به این طرح اشتیاق نشان داده‌اند؛ گفت: آنها که می‌گویند جوانان تحصیل کرده برای دریافت ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان اشتیاق نشان داده‌اند باید احساس شرمندگی کنند زیرا این جوانان بی‌کار هستند و برای کسب کمترین درآمد دست به هر کاری می‌زنند تا با حداقل‌ها زندگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز