خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

طرح کارورزی زمینه‌ سوءاستفاده از فارغ‌التحصیلان را فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۷۶۰

دبیر اجرایی خانه کارگر اهواز می‌گوید: دولت باید به‌جای پرداختن به طرح کارورزی به فصل پنجم قانون کار رسیدگی کند تا وضعیت کار جوانان بهبود یابد.

"آقایار حسینی"، دبیر اجرایی خانه کارگر اهواز در گفت‌وگو با ایلنا گفت: دولت قبل از مطرح کردن طرح کارورزی باید موضوع بیکا‌ری فارغ‌التحصیلان را حل کند و به این چالش بپردازد که چرا دانشگاه‌های ما نمی‌توانند دانشجویانی با مهارت فنی تربیت کنند. ما در حال حاضر با انبوهی از دانشجویانی روبه‌رو هستیم که مهارت کار ندارند.

این فعال کارگری با اشاره به فصل پنجم از قانون کار ادامه داد: دولت می‌تواند به‌جای مطرح کردن چنین طرح‌هایی به آن بخش‌هایی از قانون کار بپردازد که هنوز روی زمین مانده است مانند فصل پنجم قانون کار، که اگر به آن پرداخته شود بسیاری از مشکلات جوانان جویای کار برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: بی‌شک طرح کارورزی دردی را از بحران بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل دوا نخواهد کرد و تنها زمینه‌ساز سوءاستفاده از جوانانی را فراهم می‌کند که بعد از سال‌ها هزینه و تحصیل به دنبال کار می‌گردند. آیا دولت برای سرمایه‌ای که برای جذب این جوانان و تجهیزاتی که برای آموزش آنها نیاز است چاره‌ای اندیشیده است؟

حسینی، طرح کارورزی را از بعد دیگری هم به چالش کشید و گفت: در این طرح هیچ الزامی برای کارفرما مشخص نشده تا فردی که دوسال نزدش کار کرده است را استخدام کند. روشن است که بعد از دوسال فارغ‌التحصیلانی که در این طرح شرکت کرده‌اند مجددا به چرخه بیکاران کشور بازخواهند گشت و این طرح به صورت مقطعی مشکل بی‌کار جوانان ما را برطرف می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اهواز در واکنش به 270 هزار نفری که تاکنون در این طرح ثبت نام کرده‌اند؛ خاطرنشان کرد: ثبت نام این تعداد دلیلی بر اشتیاق آنها نیست زیرا ما می‌بینیم که در فراخوان مشاغل سطح پایین هم تعداد زیادی از تحصیل کنندگانمان برای ثبت نام هجوم می‌آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز