خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۰۶ هفته نامه «آتیه نو» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۱۰۸

یکصد و ششمین شماره «آتیه نو»، هفته نامه تخصصی بیمه های اجتماعی در ایران صبح امروز یکشنبه ۲۱ خردادماه ۱۳۹۶ توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، یکصد و ششمین شماره «آتیه نو»، هفته نامه تخصصی بیمه های اجتماعی در ایران صبح امروز یکشنبه ۲۱ خردادماه ۱۳۹۶ توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

طرح صفحه نخست و تیتر یک این شماره هفته نامه آتیه نو با عنوان «اسم رمز ما اتحاد است!» به مساله ترور در تهران پرداخته و طی گزارشی مبسوط به این پرسش پاسخ داده که «چطور با همدلی و وفاق ملی نگذاشتیم تروریست ها، آرامش و امنیت کشور را مخدوش کنند».

نجات صندوق ها؛ اولویت دولت دوازدهم

به نوشته آتیه نو، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این که بسیاری از صندوق های بازنشستگی در ایران در شرایط مناسبی به سر نمی برند و بحرانی بودن وضع آنها در سطح نظام تصمیم گیری هم به تایید رسیده، گفت: ارتقای شرایط و رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی در اولویت برنامه های دولت دوازدهم خواهد بود. دکتر سید تقی نوربخش در بازدید از روزنامه شرق با بیان این که در انتخابات اخیر شعار همه کاندیداها، رفاه اجتماعی و رفع فقر مطلق بود، اظهار کرد: بخشی از موضوع به عملکرد صندوق های بازنشستگی به ویژه تامین اجتماعی بر می گردد. چرا که صندوق های بازنشستگی در امنیت روانی و ارتقای خدمت رسانی به اقشار و نیروهای مولد کشور نقش مهمی بر عهده دارند و دولت دوازدهم نیز باید یکی از برنامه های خود را نجات صندوق های بازنشستگی قرار دهد.

شکوفایی تولید

چگونگی ورود به عصر جدید اقتصاد ایران و حمایت از نیروی کار ایرانی محور گفت و گوی آتیه نو با کمال اطهاری، اقتصاددان است. اطهاری در پاسخ به این سئوال کلیدی گفته است:«در این گزاره شک نکنید که تنها راه دفاع از نیروی کار ایرانی، تحقق رشد اقتصادی و شکوفایی بخش تولید است و بس».

مدار دو گانه فرصت و تهدید

آتیه نو در تازه ترین نسخه خود، مساله اشتغال اتباع خارجی در کشور را در گفت و گو معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی؛ مدیرکل اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی و یکی از اعضای سابق شورای عالی کار بررسی کرده است. به نوشته این نشریه، برخی با بکار گیری اتباع خارجی مخالف هستند و معتقدند، استفاده از نیروی کار خارجی تحت هر شرایطی، وقتی طبق آمار رسمی ٣,٢ میلیون نفر بیکار در کشور داریم، محلی از اعراب ندارد. اما عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بر این باور است که اساس استفاده از اتباع خارجی، بازار کار نیروی داخلی را تهدید نمی کند و حتی می تواند در برخی موارد موجب اشتغالزایی شود. او می گوید: باید در نظر بگیریم که نیروی انسانی ایرانی حاضر نیست با این دستمزدها و در این حوزه ها کار کند. کار نیروی انسانی ایرانی نه برای خودش و نه برای کارفرما مقرون به صرفه نیست.

ماجرای بیمه دندان

برای خیلی ها ترمیم دندان های خراب و پوسیده در اولویت نیست. نه این که نخواهند دندان هایی سالم و زیبا داشته باشند. توان مالی آنها در حد پرداخت هزینه های درمان دندان پزشکی نیست. بر اساس آمارهای رسمی که علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی ارایه داده بین ٨٥ تا ٩٦ درصد هزینه های دندان پزشکی از جیب مردم پرداخت می شود. این در حالی است که به گفته حمید صمد زاده، رئیس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایرانیان سالانه ٦ هزار میلیارد تومان  هزینه بابت ارایه خدمات دندان پزشکی پرداخت می کنند. آتیه نو در این باره نوشته است: وقتی راهنمای بالینی برای خدمات درمانی وجود نداشته باشد، هیچ نوع پوشش بیمه ای قادر نخواهد بود هزینه های آن خدمات درمانی را پوشش دهد، زیرا در غیاب راهنمای بالینی افزایش روزافزون هزینه های درمانی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

معنای توانمندسازی زنان

گفتاری از فاطمه صادقی، پژوهشگر حوزه مطالعات زنان درباره روندهای موثر بر اشتغال و بیکاری زنان ایران در ٥ دهه گذشته، یکی از خواندنی ترین مطالب این شماره هفته نامه آتیه نو به شمار می رود. او در یک سخنرانی، تحول ساخت دولت، جا به جایی ارزش ها، تحول در ساختار اقتصادی، توسعه و مدرنیزاسیون، تحولات جمعیت شناختی، ارتقای سطح آموزش و تخریب محیط زیست را هشت روندی معرفی کرد که در کنش و واکنش تعاملی، متقابل و زنجیره ای اشتغال زنان در ٥ دهه گذشته آثار هم افزا داشته اند.

به گفته او، درصد مخالفت های آشکار با اشتغال بیرون از خانه در زنان در سال ٨٣ به حدود ٦٨ درصد رسیده است. یک دهه بعد نیز این نوع نگرش افتی ٢ درصدی داشته و به حدود ٦٦ درصد رسید. یعنی همچنان نیمی از مردان با کارکردن همسرانشان در بیرون از خانه مخالف هستند.

فاطمه صادقی بر این باور است که توانمندسازی زنان، آینده را بیمه می کند.

سایر مطالب شماره ١٠٦ آتیه نو

با کارگری شروع کردم، حالا خط تولید دارم!

زنان روستایی چطور زندگی خود را متحول کردند؟

پرستار؛ فداکار و مطالبه گر

سوابق ناقص بیمه ای را می توان جبران کرد؟

دنیای درآمدزای طعم ها و مزه ها

ریشه درد دندان ها و لثه ها کجاست؟

خود را از شر دود خلاص کنید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز