خبرگزاری کار ایران

خصوصی‌سازی غلط کارگران روغن نباتی قو را هم گرفتار کرد/ دولت گذشته سرآغاز مشکلات

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۷۴۴

جمعی از کارگران کارخانه روغن قو، می‌گویند: مشکلات این کارخانه سازنده روغن نباتی خوراکی از حدود یک دهه قبل و با ورود مدیرانی که عملکرد نامطلوبی داشته‌اند آغاز شد ور در نهایت با واگذاری مالکیت این کارخانه به بخش خصوصی به اوج خود رسید.

جمعی از کارگران کارخانه روغن قو در تماس با ایلنا، می‌گویند: مشکلات این کارخانه سازنده روغن نباتی خوراکی از حدود یک دهه قبل و با ورود مدیرانی که عملکرد نامطلوبی داشته‌اند آغاز شد ور در نهایت با واگذاری مالکیت این کارخانه به بخش خصوصی به اوج خود رسید.

این کارگران بابیان اینکه مالکیت و مدیریت این کارخانه در سال ۹۱ و در آخرین سال از عمر دولت گذشته به بخش خصوصی واگذار می‌شود، افزودند: به صورت مشخص در فاصله زمانی کوتاهی بعد از خصوصی سازی حجم تولیدات روزانه این کارخانه تا یک سوم کاهش یافت .

آنها در شرایطی که از افت میزان حجم محصلات خود به عنوان سر آغاز مشکلات معیشتی خود یاد می‌کنند، افزودند: همان زمان به اتفاق دیگر همکارانمان در روغن قو چندین تجمع صنفی مقابل وزارت کار و سازمان خصوصی سازی برگزار کردیم اما در وضعیت نهاییما تغییری ایجاد نشد.

این کارگران ضمن انتقاد از استفاده نابجای گروه های سیاسی از مشکلات صنفی آنها ؛ افزودند: تعطیلی کارخانه روغن نباتی قو در شرایطی به حوزه علاقمندی جریان‌های سیاسی تبدیل شده است که در زمان آغاز این مشکلات رسانه‌های یاد شده ترجیح دادند در پیروی از خط مشی سیاسی خود نسبت به خواسته‌های صنفی‌مان رویه بی‌تفاوتی و سکوت پیشه کنند.

آنها افزودند: اگر از همان زمان اجرای غلط قانون خصوصی سازی رسانه‌ها نسبت به عملکرد مدیران دولت گذشته حساسیت  لازم را به خرج داده بودند، امروز آنها بابت مطالبات مزدی بهمن و اسفند ۹۵ و  نیز فرودین ۹۶  طلبکار نبودند.

این کارگران با یادآوری کارخانه روغن‌نباتی قو از حدود چند هفته پیش به صورت موقت متوقف شده است، افزودند: تا پیش از این اتفاق سطح تولید روزانه کارخانه تا میزان  ۲۰ تن در روز تقلیل یافته بود اما با همین شرایط نیز تعداد کارگران باقیمانده حدود  ۳۰۰ کارگر می‌شد.

از قرار معلوم مشکلات معیشتی کارگران روغن نباتی قو تنها محدود به کارگران معرفی شده به بیمه بیکاری نمی‌شود ، بلکه ۵۰ بازنشسته این کارخانه سنوات بازنشستگی نیز هنوز در وصول سنوات پایان خدمت خود با مشکل روبرو هستند.

این کارگران در ادامه با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته از سوی شهرداری و رسانه‌های وابسته به آن مبنی بر آلاینده بودن فعالیت‌های این کارخانه، یادآور شدند که فعایت‌های کارخانه روغن قو  هیچ آسیبی از لحاظ محیط زیستی به آب و هوای تهران وارد نمی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز