خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران روزمزد پالایشگاه آبادان از شرایط کار با پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۱۸۵

150 کارگر روز مزدی پالایشگاه آبادان در استان خوزستان به شرایطی که از سوی پیمانکاران برای کار و پرداخت معوقات مزدی آنها تعیین شده است، اعتراض دارند.

منابع کارگری ایلنا در  پالایشگاه آبادان با اعلام این خبر گفتند : نزدیک به 150  نفر از کارگران پالایشگاه آبادان را کارگران روز مزدی تشکیل می‌دهند که به واسطه  چند شرکت پیمانکاری به کار  تعمیرات  اشتغال دارند.

از قرار معلوم این کارگران از بابت شرایطی که توسط پیمانکاران برای کار آنها تعیین شده است معترضند و عین حال خواستار به روز شدن مطالبات مزدی خود شدند.

گفته می‌شود کارگران مورد نظر از سال 75  که به صورت روزمزدی در پالایشگاه آبادان مشغول کارند و در این مدت پیمانکاران مربوطه از پرداخت تمامی حقوق قانونی آنها خودداری کرده‌اند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود: هر روز  تعداد زیادی از ما پشت درب ورودی پالایشگاه برای انتخاب شدن توسط پیمانکاران منتظر می‌مانیم و در این مدت گاهی ممکن است تا روزها بیکار بمانیم.

این کارگران روزمزد در تشریح جزئیات پرداخت نشدن قانونی دستمزدها وبیمه خود توضیح دادند: به دلیل شرایط کار که بیشتر چند روز درمیان است؛ ماهانه مبلغی بین 500 تا 600 هزار تومان در آمد داریم  و به همین ترتیب نیز سابقه بیمه تامین اجتماعی ما نیز به صورت روزمزدی محاسبه و پرداخت می‌شود.

آنها با یادآوری اینکه هزینه‌های زندگی خانوادهایشان تفاوتی با دیگر خانواده‌های مزدبگیر ندارد، گفتند: نهایتا بتوانیم با این مزد از عهده نیازهای اولیه خانواده‌هایمان برآییم و این در حالی است که به دلیل نوع و ماهیت کار پالایشگاه همواره در معرض حوادث کار قرار داریم.

این کارگران با یادآوری اینکه تاکنون شماری از همکاران آنها با امضا قراردادهای یک ساله به استخدام شرکت‌های پیمانکاری درآمده‌اند، افزودند: در حقیقت امکان بهبود شرایط شغلی برای همه ما وجود دارد اما نمی‌دانیم چرا پیمانکاران ترجیح می‌دهند تا از یکسو به همین شیوه روز مزدی به همکاری با ما ادامه دهند و از سوی دیگر مطالبات مزدی ما را به صورت سلیقه‌ای پرداخت کنند.

به گفته این کارگران با وجود فعالیت بازرسان اداراه کار،  این اتفاقات همچنان در حال رخ دادن است و آنها مجبورند تا برای تامین معاش خانواده‌های خود به این شرایط تعیین شده از سوی پیمانکاران تن دربدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز