خبرگزاری کار ایران

ادامه سرگردانی 80 کارگر پیمانی پالایشگاه آبادان برای وصول مطالبات

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۶۵۷

80 نفر از کارگران پیمانکاری بخش حمل ونقل «پالایشگاه آبادان» با وجود خاتمه یافتن رابطه استخدامی هنوز موفق به دریافت معوقات مزدی خود نشده‌اند.

منابع ایلنا در استان خوزستان با اعلام این خبر افزودند کارگران یاد شده از طریق شرکت پیمانکاری «ثمین صنعت فردان» به مدت 20 ماه در بخش حمل ونقل پالایشگاه آبادان مشغول به کار بودند که با وجود گذشت هشت ماه از از زمان قطع همکاری آنها هنوز موفق به انجام تسویه حساب نشده‌اند.

برپایه این اطلاعات کارگران یاد شده تا به این لحظه برای وصول مطالبات خود از طریق مراجع تشخیص و حل اختلاف اقدام کرده‌اند و با وجود دریافت احکام قانونی هنوز برای وصول بخشی از  مزایای حق سنوات خدمت و حق عیدی خود را در طول سال 92، 8ماه  سال 93، حق بیمه، مرخصی، اضافه کاری‌های عادی و جمعه کاری‌ها معطل مانده‌اند.

کارگران درباره نتایج شکایت به اداره کار به ایلنا گفتند: با وجود آنکه اداره کار اروند رود در 27 اسفند ماه حکم پرداخت مطالبات معوق کارگران را  صادر کرد اما تا این لحظه پیمانکار در مقابل این حکم مقاومت کرده ودر نهایت پرونده شکایت کارگران برای اجرای حکم به دادگستری ارجاع شد.

بنا بر ادعای کارگران، با وجود آنکه آنها چند بار به پشتوانه رای دادگاه برای حقوق معوقه خود حکم توقیف اموال شرکت ثمین صنعت را دریافت کرده‌اند اما کارفرما در هر دوره با  اعتراض به این حکم، مانع از اجرای حکم شده است.

همچنین این کارگران می‌گویند که دادگستری آبادان تاکنون سه مرتبه پس از ابلاغ حکم به پیمانکار شرکت ثمین صنعت اقدام به برداشت پول از حساب پیمانکار  نموده  است اما در نهایت بازهم پیمانکار با  دریافت دستور توقف از دیوان عدالت اداری جلوی پرداخت طلب کارگران را گرفته است.

بنا بر ادعای کارگران، کارفرمای شرکت ثمین صنعت فردان به هر کارگر بخش حمل و نقل پالایشگاه حدود 3تا 8 میلیون تومان بدهی دارد اما پیمانکار این ادعای کارگران را رد می‌کند.

کارگر ان در خاتمه سخنان خود تاکید کردنذ: آنچه کارگران از مسئولان می‌خواهند دریافت مطالباتشان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز