خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران فولاد وچدن ادامه دارد

کد خبر : ۴۴۸۸۹۸

پرداخت معوقات حقوقی کارگران فولاد وچدن دروز از مرز 10ماه گذشت. به گفته کارگران به‌رغم وعده‌های داده شده مبنی بر بهبود اوضاع کارخانه از سوی کارفرما؛ هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت معوقات مزدی آنها صورت نگرفته است.

منابع خبری ایلنا در کارخانه فولاد وچدن درود گزارش داده‌اند حدود 108 کارگر رسمی و قراردادی این کارخانه به  دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» عنوان می‌‌شود؛ با احتساب عیدی سا 94 بیش از ده ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر گفت: نزدیک به 108 نفر هستیم که از سه سال پیش با جابجایی مدیریت کارخانه با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

به گفته وی در مقابل این طلب مزدی او و همکارانش از کارفرما هر دو ماه یکبار به صورت علی الحساب مبالغی در حدود 200 تا 300هزار تومان دریافت کرده اند.

به ادعای این کارگر واحد تولیدی  فولاد چدن  که در استان لرستان فعالیت دارد طی سه سال گذشته این واحد از تولید وفروش خوبی برخوردار نیست.

اودر ادامه با ذکر مثالی گفت: مجموع تولیدات 10 ماه گذشته این واحد صنعتی به اندازه تولید ماهانه ایام پیش از بحران اخیر بوده است.

طبق اظهارات این کارگرفولاد وچدن درود؛ او وسایر همکارانش پیگیری زیادی را برای وصول مطالبات خود از مسئولان نهاد های مستقر در استان وشهرستان انجام داده‌اند اما در این استان وشهرستان هیچ مسئولی از جمله اداره کار پاسخگو ی مطالبات کارگران نیستند.

همچنین  به نقل از این کارگر گفته می‌شود که  مشکل سه نفر از همکاران پیمانی و رسمی کارخانه فولاد چدن و ماشین سازی درود که از روز 13 آذرماه  با 14 سال سابقه کارتاکنون  اجازه حضور در محل کارشان  را ندارند  هنوز برطرف نشده است.

به گفته وی این سه کارگر به جرم  موضوع علنی شدن تخلفات اداری یکی از مدیران پیشین این  کارخانه از همان زمان تاکنون به دستور کارفرما نیروی مازاد اعلام شده و ورودشان به محل کار ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز