خبرگزاری کار ایران

صبح امروز با رأی نمایندگان مجلس تصویب شد؛

تحقیق و تفحص از برخورد با کارگران معدن طلای آق دره

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۸۵۷

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق دره تکاب موافقت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلیل مختار در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده کمیسیون در تشریح گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق دره تکاب اظهار داشت: ۱۰ نفر از نمایندگان این موضوع را به هیأت رئیسه ارائه دادند و هیأت رئیسه نیز این موضوع را به کمیسیون اجتماعی ارجاع نمود.

مختار بیان کرد: کمیسیون اجتماعی نیز جهت جمع آوری اطلاعات این موضوع را به وزیر تعاون منعکس نمود.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی از وزارت فوق درخواست نمود که کلیه مستندات را به نمایندگان اعلام نمایند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی نیز موضوع را بررسی نمود و ضرورت انجام تحقیق و تفحص و بررسی برخورد با کارگران را وارد دانست و به هیأت رئیسه اعلام کرد تا در صحن این موضوع بررسی شود.

وی افزود: از نمایندگان تقاضا دارم که رأی موافق به این موضوع بدهند زیرا دفاع از حقوق مردم امری ضروری محسوب می‌شود.

نادر قاضی‌پور نیز به عنوان طراح تحقیق و تفحص مزبور اظهار داشت: ما به جای اعطای دستمزد به کارگران آن‌ها را شلاق می‌زنیم و با این طرز برخورد انتظار داریم که آن‌ها اعتراض نکنند.

وی در تشریح محورهای تحقیق و تفحص بیان کرد: بررسی علل اخراج کارگران، بررسی درگیری، بررسی شکایت کارفرما از کارگران، بررسی برخورد نیروی انتظامی، بررسی مراحل رسیدگی به شکایت کارگران در قوه قضاییه، بررسی نقش فرماندار تکاب در این موضوع، نحوه اجرای احکام صادره در مورد شلاق خوردن و تطبیق عملکرد مسئولان و کارفرما با قوانین موجود از محورهای تحقیق و تفحص به حساب می‌آید.

در جریان بررسی گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق دره تکاب نمایندگان مجلس با ۱۲۰رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

صدای سخنرانی نادر قاضی پور که در دفاع از انجام طرح تحقیق و تفحص از معدن آق‌دره ایراد شده به پیوست زیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز