خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی قزوین:

انتقاد از تاخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۵۳۲

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان قزوین با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی وکانون عالی بازنشستگان از تاخیر در پرداخت مستمری برخی بازنشستگان این استان خبر داد.

«عید علی کریمی» با اشاره به اینکه در روزهای اخیر پرداخت مستمری بازنشستگان این استان  با وقفه‌ای سه روزه مواجه شده است، افزود: کانون بازنشستگی استان قزوین  بیش از 60 هزار بازنشسته دارد اما حدود 15 هزار نفر از آنها که نوبت پرداخت مستمری‌ آن‌ها در اواخر هفته گذشته بود نتوانستند در موعد مقرر موفق به دریافت حقوق خود بشوند.

او با بیان اینکه هیچ تضمینی برای تکرار نشدن این وقفه در پرداخت مستمری بازنشستگان وجود ندارد؛ گفت: سازمان تامین اجتماعی وکانون عالی بازنشستگان باید از قبل به واسطه کانون‌های استانی، کارگران بازنشسته را از این تاخیر مطلع می‌کردند.

به گفته  عضو هیئت مدیره  کانون بازنشستگان ومستمری بگیران شهرستان البرز از قرار معلوم کانون عالی به عنوان متولی رسیدگی به مشکلات بازنشستگان تامین اجتماع در این زمینه هیچ  واکنشی از خود نشان نداده و مستمری کارگران بازنشسته‌ای که می‌بایست طبق فهرست الفبا در هفته گذشته  پرداخت شود ، هنوز پرداخت نشده است.

این فعال کارگری در ادامه گفت: براساس پیگیری‌هایی که از سوی برخی کانون بازنشستگی به عمل آمده است به صورت مشخص سازمان تامین اجتماعی دلیل این تاخیر را کمبود اعتبارات مالی اعلام کرده است.

کریمی گفت: در این زمینه بیشترین انتقادها را بازنشستگان تامین اجتماعی از  مسئولان کانون‌عالی کارگران بازنشسته می‌کنند.

او با بیان اینکه بازنشستگان  تامین اجتماعی که حداقلهای مزدی را دریافت می کنند علاوه بر داشتن دغدغه  تامین مایحتاج روزانه خود برای پرداخت اقساط بانکی خود برنامه ریزی کرده اند تصریح کرد: هر روزی که اقساط بانکی آنها به تاخیر بیافتد بانکها جرایم آن را  بدون هیچ ملاحظه ای از بازنشستگان دریافت می کنند .

دبیر خانه کارگر قزوین در بخش پایانی سخنان خود از سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران  در خواست کرد هر چه سریعتر مسئله تامین اعتبار  حقوق بازنشستگان را برطرف کنند تا بیش از این بازنشستگان ومستمری بگیران متضرر نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز