خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور:

قرار بود 300 هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه شوند/ 30 هزار کارگر ساختمانی مازندرانی در صف بیمه

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۷۸۶

بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور می‌گوید روا نیست با اجحافی که در حق معیشت کارگران ساختمانی می‌شود، امنیت شغلی آنان نیز به سبب مشکلات بیمه‌ای مورد غفلت واقع شود.

«مسلم مکاری» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: امروز حقوق کارگران ساختمانی از همه لحاظ از سوی وزارت کار و تامین اجتماعی مورد غفلت واقع شده است که نمود آن را در بیمه نکردن بیش از 500 هزار کارگر ساختمانی در سراسر کشور می‌بینیم.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل، با اشاره به سخنان علی ربیعی، وزیر کار که گفته بود در سال 95، 300 هزار کارگر ساختمانی بیمه می‌شوند، تصریح کرد: تاکنون که در حدود 7 ماه از شروع سال می‌گذرد هیچ آماری از اینکه 300 هزار کاگر ساختمانی جدی بیمه شده‌اند در دست انجمن های صنفی نیست.

وی افزود: دست‌کم امیدواریم که تا انتهای سال 95 و راه اندازی سامانه رفاه ایرانیان الباقی کارگران ساختمانی نیز بیمه شوند و حتی منابع بیمه‌ای کارگران ساختمانی از محل صدور پروانه احداث ساختمان‌ها تامین شود.

مکاری با تاکید بر اینکه بیمه نکردن بیش از 500 هزار کارگر ساختمانی در شرایط کار طاقت فرسا توان جمعی کارگران را از آنان ستانده است، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه نمودن کارگران ساختمانی شعارهای زیبایی سر می‌دهد اما بعضی مواقع به گونه ای برخورد می‌کند که انگار باید دل کارگران به حال سازمان بسوزد تا مطالبات بیمه ای خود را مطرح نکنند.

 رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل در پایان افزود: هم اکنون در آمل 2500 و در کل استان مازندران 30 هزار کارگر ساختمانی بیمه نشده وجود دارد که همین نارضایتی کارگران ساختمانی از وزارت کار و تامین اجتماعی را افزایش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز