خبرگزاری کار ایران

در ادامه صدور بخشنامه امنیت شغلی وزارت کار مطرح شد:

اجرای کامل اصول ایمنی برای پایان دادن به حوادث کار

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۴۹۴

شماری از کارگران مناطق نفتی و کارشناسان ایمنی کار در این مناطق از مسئولان وزارت کار خواستند تا با فراهم کردن شرایط اجرای کامل مقررات ایمنی به وقوع حوادث کار در این کارگاه‌ها خاتمه دهند.

به دنبال آتش سوزی های زنجیره وار در مجتمع های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و عسلویه در ماه ها و روز های اخیر و همچنین گزارش مرکز پژوهش های مجلس در این زمینه مبنی بر ضعف تجهیزات HSE ، شماری از کارگران شاغل در مناطق نفتی و کارشناسان امور بهداشت و ایمنی کار در گفتگو با ایلنا خواستار آن شدند تا مسئولان مربوطه در وزات کار شرایطی را در رابطه با تامین امنیت شغلی آنها برقرار کنند که دیگر  هیچ کارگری هزینه‌های نادیده گرفتن این مقررات را نپردازد.

این کارگران در ادامه اظهارات خود با یادآوری  بخشنامه ای که به تازگی از سوی وزیر کار در رابطه با تامین امنیت شغلی همراه صادر شده است؛ افزودند: تحقق چنین خواسته‌ای مستلزم توجه همه جانبه متولیان کار (قانونگذار، کارفرما و کارگر) است اما از قرائن پیداست که کارگران با بخشیدن جان خود و یا مصدوم شدن قصورات این عدم امنیت را می پردازند.

آنان با بیان اینکه نمونه های بسیاری از این قصورات را می توان یافت،ادامه دادند: در حادثه پتروشیمی بوعلی در ماهشهر، تعمیرات واحد مادری که تأمین کننده برق، آب آتش نشانی، هوای فشرده، بخار و ... بود از شب سوم آتش سوزی  آغاز شد.

بنا به اظهارات این منابع، واحد نامبرده ماه ها قبل به دلیل اشکالات فنی از مدار سرویس عملیات خارج شده بود و اراده ای برای تعمیر آن وجود نداشت، باید پرسید چرا واحدی که این قدر اهمیت دارد بایست تا زمان حادثه از مدار خارج باشد؟ 

به گفته کارشناسان فنی، بحث امنیت شغلی به بهداشت کار، سختی کار و یا فشارهای روانی بسیاری از مشاغل بر کارگران بر می گردد و به میزان نامعینی واحد اشتغال را تهدید کند و یا آنها را به چالش می کشاند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز