خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران:

قانون کار را از ظرفیت‌های حمایتی خالی نکنید

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۹۲۲

انجمن صنفی روزنامه نگاران آزاد تهران با صدور بیانیه ای نسبت به لایحه پبشنهادی دولت برای اصلاح قانون کار اعتراض کرده است.

به گزارش ایلنا، انجمن صنفی روزنامه نگاران آزاد تهران با صدور بیانیه‌ای نسبت به لایحه پیشنهادی قانون کار اعتراض کرده و این اصلاحیه را دست‌اندازی به حقوق کارگران دانسته است.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:  قانون کار پس از قانون اساسی، مهم‌ترین و فراگیرترین قانون جامعه است و روزانه بیشترین ارجاعات به آن صورت می‌گیرد. قانونی است که روابط بین کارگر و کارفرما و دولت را تنظیم می‌کند و هنگام بروز اختلاف، قاضی با استناد به این قانون، داوری کرده و حقوق و منافع طرفین را از یکدیگر تمییز می‌دهد.     

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: طی بیست و چند سال گذشته، در راستای سیاست‌های بازارمحورانه با جهت‌گیری به سود کارفرمایان، این قانون توسط آیین‌‌نامه‌های مختلف، از شماری از ظرفیت‌های حمایتیِ باقی‌‌مانده تهی شده است. هم اکنون برای دومین بار، لایحه‌ی اصلاح قانون کار به زیان کارگران و با هدف حذف و بی‌اثر کردن آخرین ظرفیت‌های حمایتیِ آن، به مجلس رفته است. دولتی که با شعار تدبیر و امید، گسترش عدالت، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری و وزیری که با برنامه و شعار بهبود روابط کار و افزایش حقوق و دستمزد کارگران، رأی گرفته و بر سر کار آمده است، لایحه‌ای را به مجلس برده که این قانون را از روح و فلسفه‌ی وجودی آن و آخرین ظرفیت‌های حمایت از کارگران تهی می‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است: در انبوه نیروی کار کشور، گروه بزرگی نیز از روزنامه‌نگاران و شاغلان رسانه با قراردادهای موقت و بدون هیچ پشتوانه و امنیت شغلی و گروه بزرگ‌تری از این صنف حتا بدون قرارداد و هرگونه پوشش بیمه‌ای و حمایتی و یا با قراردادهای سفید امضا، با کارِ گزارشگری و خبررسانی خود در حوزه‌های مختلف اجتماعی و در رسانه‌های گوناگون در خدمت ارتقای فرهنگی جامعه قرار دارند. این گروه نیز مانند سایرین از نبود پوشش حمایتیِ قانون کار و در واقع از بی‌قانونی بیشترین آسیب‌ها نصیب‌شان می‌شود.

در پایان،  انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران ضمن تاکید بر حق داشتن کار و امنیت شغلی و حق آزادی تشکل‌های کارگریِ تمامی مزد و حقوق‌بگیران، مخالفت خود را با این‌گونه تغییر در قانون کار اعلام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز