خبرگزاری کار ایران

با وجود تجمعات و اعتراضات؛

مطالبات کارگران منطقه 4 شهرداری اهواز پرداخت نشده‌است

با گذشت 5 ماه از سال جدید؛ پیمانکار ناحیه 4 شهرداری اهواز مزایای مزدی کارگران را به صورت کامل پرداخت نکرده است. این در حالی‌ست که مدیرکل کار این استان گفته تخلفات پیمانکار «آشکار» است.

تعدادی از این کارگران که در بخش‌های مختلف خدماتی شهرداری ناحیه 4 اهواز کار می‌کنند، به ایلنا گفتند که پیمانکار با وجود گذشت 5 ماه از سال؛ مزایای مزدی آنها را  به صورت کامل پرداخت نکرده است.

آنطور که اداره کار استان اهواز به کارگران گفته؛ پیمانکار ملزم است از ابتدای امسال به آنها در هر ماه چیزی در حدود 1 میلیون 500 هزار تومان با احتساب مزایای مزدی، دستمزد پرداخت کند، اما پیمانکار به صورت علی‌الحساب به آنها کمتر از این رقم پرداخت کرده است.

البته پیمانکار شهرداری اهواز برای21 کارگر شهرداری اهواز که پیش از این در پی یک تجمع مسالمت‌آمیز صنفی بازداشت شده بودند؛ کمتر از سایر کارگران به صورت علی‌الحساب مزد و مزایا واریز کرده است  که مشخص نیست این میزان که چیزی در حدود 50 هزار تومان است، از چه بابت از حقوق آنها کسر شده است.

این در شرایطی است که سایر کارگران پیمانکاری مناطق 4 گانه شهرداری اهواز با مزایا و اضافه‌کاری چیزی در حدود  1 میلیون 500 هزار تومان مزد و مزایای مزدی دریافت می‌کنند.

لازم به ذکر است که در حدود 70 نفر از کارگران شهرداری اهواز سه ماه پیش یک تجمع مسالمت‌آمیز صنفی مقابل شهرداری ناحیه 4 برگزار کردند، که همان روز با شکایت پیمانکار 21 نفر از آنها بازداشت شدند و فعلا با قرار وثیقه آزاد هستند.

البته چند روز پس از آزاد شدن آنها از زندان مدیرکل کار استان اهواز در یک نشست خبری تاکید کرد که تخلفات پیمانکار منطقه 4 شهرداری اهواز «آشکار» است و باید از کارگران عذرخواهی کند.

این در حالی است که مطابق گفته‌های کارگران پیمانکار در این مدت به اشکال مختلف از عذرخواهی از آنها «طفره» رفته است.

کد خبر : ۴۰۴۳۵۱