خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در سفر به استان بوشهر مطرح کرد؛

ایجاد هزار فرصت شغلی جدید در منطقه پارس جنوبی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هزار فرصت شغلی جدید در پارس جنوبی ایجاد می‌شود که نیمی از این فرصت‌های شغلی برای نیروهای بومی استان بوشهر خواهد بود.

 به گزارش ایلنا، علی ربیعی عصر چهارشنبه در نشست مسئولیت‌های اجتماعی شهرستان عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان نماد صنعت و اقتصاد و انرژی کشور شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر شاهد توسعه شتابان این منطقه هستیم.

وی به فروتنی و مسئولیت‌پذیری به عنوان ویژگی‌های این دولت اشاره کرد و ادامه داد: بعضی از بنیان‌ها و ارزش‌های ضعیف شده که ما در این دولت تاوان آن را می‌دهیم لذا باید ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی اجتماعی را احیا کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه همه ما باید این شعار را که هر ایرانی مسئول همه ایران است را مدنظر داشته باشیم، افزود: در گذشته سیاست صدقه‌ای را در پیش گرفته بودیم ولی امروز تلاش این است که افراد توانمند شوند تا به عزت نفس برسند و زمینه حل مشکلات و توسعه کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه باید در جامعه ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی اجتماعی احیا شود، تصریح کرد: دولت با فروتنی اعلام می‌کند که به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و همه مردم باید همکاری کنند.

ربیعی از تلاش برای تصویب سند مسئولیت اجتماعی در دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتماد و حمایت از یکدیگر گوهر گمشده جامعه است که باید احیا شود.

وی در ادامه از ایجاد یک هزار شغل جدید در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و افزود: این میزان اشتغال طی ۹ ماه آینده و با تلاش مدیران صنعت نفت و افتتاح دو پالایشگاه جدید در منطقه عسلویه محقق می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ۵۰ درصد از نیروهایی که در این فرصت‌های شغلی به کار گمارده می‌شوند، بومی استان بوشهر خواهند بود.

وی از پیگیری مستمر وضعیت اشتغال و طرح‌ها در منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد و افزود: در منطقه ویژه پارس کارهای خوبی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته است و یوسفی مدیرعامل منطقه ویژه پارس پیام‌آور تلاش در منطقه است.

ربیعی از ایجاد ۸۰ فرصت اشتغال جدید در پتروشیمی جم خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۰ نفر از نیروهای بومی شهرستان عسلویه به کار گمارده می‌شوند.

وی گفت: در حوزه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی نیز منطقه ویژه پارس تلاش‌های خوبی در استان بوشهر داشته است و باید شرایط توسعه مهارت‌های آموزشی و فنی دوره‌های آموزش سیار و جوار کارگاهی فراهم شود.

کد خبر : ۴۰۱۹۴۹