خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بروجرد مطرح کرد؛

احتمال شکایت کارگران ساختمانی به دیوان عدالت/ به سهمیه‌بندی بیمه معترضیم

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی استان لرستان می‌گوید: به دلیل اهمال سازمان تامین اجتماعی در بیمه کردن کارگران ساختمانی، احتمال دارد کارگران ساختمانی به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

«علی یارمحمدی»، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بروجرد در گفتگو با ایلنا با اشاره به مشکلات بیمه کارگران ساختمانی گفت: تامین اجتماعی در تعامل با انجمن‌های صنفی کم‌کاری می‌کند.

وی با بیان این که  سهمیه بندی بیمه غیر قانونی است و براساس آیین نامه بیمه کارگران ساختمانی همه واجدین شرایط بایستی بیمه شوند، افزود: انجمن‌های صنفی از جانب کارگران ساختمانی تحت فشار قرار گرفته‌اند در شرایط فعلی بیش از این نمی‌توانند از تامین اجتماعی دفاع کنند.

یارمحمدی ادامه داد: در این شرایط و با توجه به اهمال تامین اجتماعی، احتمال شکایت کارگران ساختمانی از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری وجود دارد.

وی تصریح کرد: این حق قانونی کارگران است که مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند و علیرغم این که که انجمن های صنفی تا کنون تعامل قابل ملاحظه‌ای با تامین اجتماعی داشته اند، اما باید گفت عملکرد تامین اجتماعی به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با تاکید بر این که در شرایطی که  در بخش ساختمان رکود بی سابقه‌ای حاکم است،اجرای سهمیه بندی به حق کشی و تضییع حقوق کارگران انجامیده است، تصریح کرد: سهمیه بندی باعث شده عده ای از کارگران را به بهانه‌های واهی حذف کنند و عده ای را بی دلیل جایگزین آنها کنند که در عمل حق کارگران ساختمانی ضایع شده‌است.

یارمحمدی در پایان گفت: در سال جاری فقط عده محدودی توانسته اند از این سهمیه بیمه استفاده کنند و جمع کثیری از کارگران ساختمانی پشت درهای بسته تامین اجتماعی در انتظار بیمه شدن هستند.

 

 

کد خبر : ۴۰۱۵۴۱