خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

دلواپسان افزایش مزد جلوی حقوق نجومی مدیران را بگیرند

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۴۸۸

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان البرز با اشاره به فیش‌های حقوق مدیران بانکی و اختلاف فاحش آن با حقوق کارگران و بازنشستگان تاکید دارد که جامعه از شکاف طبقاتی به مرحله شکاف اجتماعی رسیده است.

«علی اصلانی» در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه عموم کارگران کشور با توجه به سطح دستمزدها قادر به تامین معاششان نیستند، اظهار داشت: این در شرایطی است که یکی از مدیران بانکی به اندازه 100 کارگر حقوق و مزایای  حق جلسه دریافت کرده  که همین مسئله بیانگر شکاف طبقاتی در جامعه است.

اصلانی با تاکید بر اینکه دستمزد کارگران عموما تحت شعاع نوسانات اقتصادی قرار دارد، افزود: وقتی جامعه کارگری درخواست افزایش دستمزد خود را دارد دولت و کارفرمایان در مقام دلواپسان وضعت اقتصادی بدون اینکه اشاره‌ای به سهم پایین دستمزد در هزینه‌های تولید بکنند، می‌گویند افزایش دستمزد منجر به ایجاد تورم می‌شود و در مقابل پاداش‌های میلیونی مدیران سکوت می‌کنند.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان البرز عدم تعادل در نظام پرداختی بین دستمزد کارگران و حقوق مدیران  را ناشی از ایجاد شیوع فرهنگ رانت خواری دانست و افزود: عدم نظارت دولت بر عملکرد مدیرانش در بخش‌های مالی، تولیدی و خدماتی منجر به این شده که مدیران حس کنند که می توانند یک سازمان دولتی را را با اعطای انواع رانت به کسانی که آنها را در این سمت‌ها منصوب کرده و تخلفاتشان را پنهان می‌کنند به حیاط خلوت خود تبدیل کنند.

اصلانی با بیان اینکه طبق آمار رسمی خط فقر در شهرهای بزرگ بیش از 2 میلیون تومان است اما دستمزد کارگران در سال 95 با رایزنی های فراوان نمایندگان کارگری تنها 2 درصد بالاتر از تورم افزایش یافت، یادآور شد: دستمزد کارگران در سال‌های جنگ تحمیلی افزایش نیافت و پس از آن هم هیچ تلاشی از سوی دولت ها پس از جنگ برای جبران این  عقب افتادگی و شکاف ایجاد شده در دستمزد و هزینه های زندگی  انجام نشد.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان البرز تصریح کرد: جامعه کارگری ایران شدیدا از ارقام دریافتی مدیران شگفت زده شده است و انتظار دارد دولت هرچه سریعتر به منظور جلوگیری از این افراط و تفریط ها بریز و بپاش‌های نجومی که فکری بکند و با مدیران متخلف که مستقیما حیثیت جامعه کارگری را نشانه رفته‌اند برخورد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز