خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری:

آزادی فعالیت صنفی لازمه رسمی شدن اقتصاد است

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۴۷۹

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور می‌گوید: برای عبور اقتصاد ایران از حالت غیر رسمی به وضعیت رسمی نیازمند اجرایی شدن توصیه نامه شماره ۲۰۴ سازمان جهانی کار هستیم.

به گزارش ایلنا، غلامرضا عباسی با اعلام این مطلب در همایش گذار از اقتصاد غیر رسمی بع اقتصادرسمی گفت: رسمی شدن اقتصاد ایران می‌توانداتفاقی در جهت به تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی گفت: مطابق توصیه نامه شماره ۲۰۴ سازمان جهانی کار توجه کردن به اهداف، رعایت چارچوب‌های قانونی، اولویت بخشی به سیاست‌های اشتغالزایی، تقویت حمایت‌های اجتماعی، در نظر گرفتن مشوق‌های قانونی، به رسمیت شناختن آزادی انجمن‌های صنفی وگردآوری اطلاعات لازمه عبور از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی است.

عباسی ادامه داد: هدف این توصیه‌نامه بیشتر تمرکز بر مزدبگیران و کارگران است و روش‌های خوبی برای گریز از مالیات و تخلفات حوزه کارگری بیان داشته است.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این توصیه‌نامه هماهنگی در سطوح مختلف دولت همچون اداره مالیات، گمرک، تامین اجتماعی و نهادهای کاریابی لازم است و مطابق مصوبه ۱۲۲ سازمان بین‌المللی کار می‌توان این موارد را عمل کرد.

عباسی تصریح کرد: ما برای توسعه اشتغال در کشور نیاز به سیاست‌های بهینه‌شده در حوزه اقتصاد داریم که یکی از آن‌ها کمک به خانواده‌های کم‌درآمد به صورت ایجاد شغل باشد، همچنین فرستادن نیروی کار به خارج از کشور و آموزش فنی و حرفه‌ای از سنین ابتدایی در کودکان می‌تواند در این امر مورد توجه قرار بگیرد.

عباسی در پایان گفت: اگر بخواهیم سیاست‌های رهبر انقلاب را در زمینه اقتصاد مقاومتی اجرایی کنیم باید دولت با دو شریک خود یعنی کارگران و کارفرمایان هماهنگی لازم را داشته باشد. نگاه به تولید داخلی، زنده کردن صنایع کوچک و برنامه‌ریزی عملیاتی با رویکرد نظارتی می‌تواند کمک زیادی برای اجرای این سیاست‌ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز