خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان کارگر:

فقدان امنیت شغلی دغدغه اصلی کارگران زن است

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۹۴۵

رییس اتحادیه زنان کشور گفت: نداشتن امنیت شغلی دغدغه اصلی زنان کارگر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده در مراسم تقدیر از زنان کارگر و سرپرست خانوار گفت: نداشتن امنیت شغلی یکی از اصلی ترین دغدغه های زنان کارگر کشورمان است .

او افزود: بیش از 2500 هزار زن به دنبال فراهم کردن ایجاد شرایط کار هستند و از این که نمی توانند کاری انجام دهند از فقر و بدبختی رنج می برند.

به گفته وی این قشر از زنان جامعه همیشه از دولتمردان انتظار داشته و دارند در ارتباط با تسهیل شرایط شغلی کارشان کاری انجام دهند اما تاکنون کاری انجام نشده و مشکلات زیادی بر راه آنها وجود دارد.

وی در ادامه در ارتباط با جایگاه زنان و بنگاههای اقتصادی و تولیدی گفت: زنان کارگر با بنگاههای اقتصادی و تولیدی برای شرایط کار برابری با مردان نیستند و با حداقل های حقوقی و حداقل های قانونی دستمزد کار می کنند.

جلودارزاده تصریح کرد: در ارتباط با نوع قرارداد کار زنان کارگر گفت: اکثر زنان کارگر و بنگاههای اقتصادی و تولیدی فاقد قرارداد کار بوده و اگر قرارداد در میان است یک  تا سه ماهه می باشد.

به گفته وی بخشی زنان در توسعه پایدار و مرزهای توسعه یافته نادیده گرفته شده است چرا که ملت کار باید از دامن زنانی که اهل کار هستند پرورش پیدا کنند .

او گفت: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و عبور از شرایط سخت با استفاده از پنجاه درصد جامعه کار کشور کما که زنان هستند محقق بشود.

به گفته وی پس از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی هنوز مشخص نیست زنان باید کارکنند یا نه؟

طبق اظهارات وی وزارت کار باید به عنوان متولی اشتغال کار خدمات رایگان ارایه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز