خبرگزاری کار ایران

کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۱۴۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته حوادث کار در استان ۲۳ درصد کاهش داشته است.

 «محمد سنجری» صبح امروز در نشست خبری گفت: دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ظرفیت بسیار خوبی را دارند که به جرأت می‌توان گفت تمام مردم استان به دستگاه‌های زیر مجموعه وابسته هستند.

وی افزود: رسالت‌هایی که بر عهده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است بحث صیانت از نیروی کار، بهداشت کار، ایمنی کار و حفظ اشتغال در نیروی کار اقتصادی و هم نیروی کار کارگران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به گزارش عملکرد سال ۹۴، بیان کرد: در حوزه رسیدگی به شکایات به ۷۲۳ مورد شکایت رسیدگی شده که نسبت به سال ۹۳ بالغ بر ۱۰ درصد افزایش داشته و ۳۵ درصد از آرا در مراجع حل اختلاف به صورت توافقی و سازشی حل شده است.

سنجری تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۵ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی توسط ۱۰ بازرس به منظور اجرای کار در بنگاه‌های اقتصادی انجام شده است که در این راستا ۵ درصد از بهداشت کار نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به تعداد کمیته‌های فنی نظارت در استان، اظهار داشت: همچنین در سال ۹۴ بالغ بر ۲۰۵ کمیته فنی نظارت در استان وجود داشته و ۷ هزار و ۷۰۰ ساعت آموزش قوانین کار برگزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۱۲۳ پیمانکار نیز گواهینامه دریافت کردند و در این راستا استان شاهد کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار بوده که به رشد و پایداری توسعه کار کمک بسیاری کرده است.

سنجری یادآور شد: همچنین در سال ۹۴ به ۸۹۹ درخواست مشاغل سخت رسیدگی شده است و ۵۳۶ بازرسی نیز انجام گرفته و در این بازرسی‌ها حدود ۸۶ نفر تبعه بیگانه بوده‌اند.

وی با اشاره به شرکت‌های خدماتی افزود: سال گذشته ۵۰ شرکت خدماتی تعیین صلاحیت شدند و برای ۱۵۶ تن از مدیران شرکت‌های خدماتی دوره‌های آموزشی قوانین کار برقرار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ۲۲۶ مورد بوده است، بیان کرد: در سال ۹۴ در حوزه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شاهد رشد ۱۲ درصدی بودیم.

سنجری تصریح کرد: در این مدت برای ۸۶۸ نفر از کارگرانی که بیکاری آنان غیر ارادی بوده بیمه برقرار شده است و همچنین در این راستا ۹۸ نفر از مقری بگیران نیز به کار برگشتند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰۶ شرکت تعاونی در سطح استان تشکیل و ۲ هزار و ۴۱۱ نفر در این شرکت تعاونی‌ها عضو شدند که ارزش ریالی آن ۲۱۲ میلیون ریال بوده و همچنین برای یک هزار و ۱۶۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: در بحث آموزش‌های عمومی و تخصصی ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های عمومی و تخصصی برگزار و ۱۲ مورد کمک به نمایشگاه‌های تعاونی صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز